Ytterligare en Junior som är medlem. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ytterligare en Junior som är medlem.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ytterligare en Junior som är medlem.

Jag tänkte bara berätta lite kort om mig så ni vet vem jag är
    Ja mina rekord fiskar är väl inget att hurra över. Jag har inte fiskat alla sorters fiskar heller det jag gärna skulle vilja pröva är HÖ fiske. En fråga har ni testat det?

Gädda, abbore och gös har man ju fiskat en hel del genom åren i mälaren som ligger i närheten där jag bor. Men abborfisket har varit ganska trögt dom sista åren nu i mälaren tycker jag men desto mer gäddor.

Nånting som jag har fiskat i en 3år kanske är väl Flugfiske efter harr i Voxnan. Det tråkiga är bara att det är harr yngel nästan i hela den ån, det kan ju hända att man får någon på 30cm-40cm men det är inte så vanligt. Jag har även prövat att flugfiska efter röding i en sjö uppe i Härjedalen det gav mycket rödingar, dom tog alla på harörat när det mörknat innan gick dom att få på torrfluga. Tillslut vid 00:30 snåret börja det bli lite mörkt för att knyta och lite kallt så man gav sig då och åkte hem. Det hände oftast att jag var ute med pappa så sent på sjön roligt hade vi.

Men något direkt skärgårdsfiske har jag inte prövat på förutom när jag var ute på vätö hos en kompis och fiskade en bit utanför vätökanalen på en grynna då jag fick en 2kilos gädda, men såna har man ju fått endel av.

Gös trolling är ju riktigt roligt när det nappar annars är det rätt så dyrt och ofta så får man inte något på några kvällar, mens en helt plötsligt hugger det 4st samma dag då är det kul.

Slutpratat om mina fiskelycker över till personliga rekord i Artklasser.

Abborre: Ingen stor men har tappat någon stor. (Det kommer nog någon så småningom.
    Gädda 6.5kg
    Gös 3.7kg
    Öring ca:1kg
    Röding:? Ingen aning men inget stort.
    Regnbåge 2.87kg
    Brax runt 2kg kanske vet inte riktigt(oklart helt enkelt)

Är det några frågor som ni vill ha svar på fråga på i tråden bara eller PM:a. Hoppas på ett bra fiskeforum.

Det är absolut inget fel på dina rekordfiskar, i din ålder (låter som en gammal gubbe) var nog mina rekordfiskar mindre än det du skriver. Har fortfarande tex. aldrig fått en så stor Regnbåge som 2.87 kg.

Alla fiskar efter egen förmåga
    sigpic

Kommentera

Det var en ordentlig presentation, välkommen!

//K
      BJ@

Kommentera

Välkommen hit !

Jag kan passa på att meddela att du har spöat mig på samtliga firrar ... HAHA ! Iofs har jag bara fiskat i nån månad nu.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Originally posted by Bergman
          Välkommen hit !

Jag kan passa på att meddela att du har spöat mig på samtliga firrar ... HAHA ! Iofs har jag bara fiskat i nån månad nu.
          Jo jag har ju fiskat sen jag var 6år någonting det var då någon gång jag fick gäddan. Sen har det blivit lite si och så man var ju inte så gammal så det blev inte mycket fiske har blivit mer vid 12års åldern tror jag.

Kommentera

Originally posted by Bergman
            Välkommen hit !

Rackarns smart idé att starta ett forum Bergman. Måste ha givit en hel del tips redan. Har du omsatt dina nyvunna kunskaper på sjön än nåt? Har själv fått väldigt mycket uppslag från att ha browsat fiskeforum en längre tid men har saknat ett ordentligt php forum till fiskesnack dök upp.

Det verkar som det trillar in ett par nya varje dag också. Har kört en hel del reklam på diverse klotterplank och gästböcker hoppas det ger resultat

//K
            BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 021 visningar
            1 gilla