Fiskedagbok - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskedagbok

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag har bara med antalet och vikten. bara för att räkna ut medelvikten så att alla ska kunna skratta åt mej sen
    my precious....

Kommentera

Jag bokför varenda fisk i Excel.
      Piffiga linjegrafer visar tendenser hur fisket går, som för ett par år sedan då abborrfisket nådde en bottennotering för att numera var uppe på gamla nivåer igen.

Förut hade jag exakt tidpunkt, bete, vatten/lufttemp, lufttryck, monlighet, osv för varenda en, men halva dagen gick ju åt till att klottra ned all statistik så nu har jag lugnat ned mig och skriver bara det totala antalet per art och fisketillfälle, samt de yttre förhållanden som rådde. Eventuella storfiskar får ett speciellt omnämnande.
      Varje fisketillfälle får även fritextbeskrivning, och jag håller med Larry om att det är sk*tskoj att sitta och läsa dessa senare.
      [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

Originally posted by Zeke
        Jag bokför varenda fisk i Excel.
        Piffiga linjegrafer visar tendenser hur fisket går, som för ett par år sedan då abborrfisket nådde en bottennotering för att numera var uppe på gamla nivåer igen.

Förut hade jag exakt tidpunkt, bete, vatten/lufttemp, lufttryck, monlighet, osv för varenda en, men halva dagen gick ju åt till att klottra ned all statistik så nu har jag lugnat ned mig och skriver bara det totala antalet per art och fisketillfälle, samt de yttre förhållanden som rådde. Eventuella storfiskar får ett speciellt omnämnande.
        Varje fisketillfälle får även fritextbeskrivning, och jag håller med Larry om att det är sk*tskoj att sitta och läsa dessa senare.
        Dags att skaffa lite apparater i båten som skriver ner dagens väderdata, temperaturer osv
        Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 369 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art