Fiske i sorröd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i sorröd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i sorröd

Hade tänkt flytta båten från min nuvarande sjö och tänkte lägga den i sorröd, sjön ligger i ljungbyhed i skåne, har fiskat där ett par ggr förr med någon snipa till resultat, men har hört att där huserar stora fiskar och tänkte höra ifall någon har fiskat där? Antar att det är ett long shot för sjön är nog relativt okänd men man kan ju höra sig för i alla fall.

Skitfiske

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
    Hade tänkt flytta båten från min nuvarande sjö och tänkte lägga den i sorröd, sjön ligger i ljungbyhed i skåne, har fiskat där ett par ggr förr med någon snipa till resultat, men har hört att där huserar stora fiskar och tänkte höra ifall någon har fiskat där? Antar att det är ett long shot för sjön är nog relativt okänd men man kan ju höra sig för i alla fall.

Skitfiske

Var har du båten nu? Är i prencip uppvuxen vid sjön. ´Vilka arter är du ute efter?
    Hade jag varit dig så hade jag nog satsat på Finja eller Västersjön istället.

Kommentera

Ursprungligen postat av andershbg Visa inlägg
      Var har du båten nu? Är i prencip uppvuxen vid sjön. ´Vilka arter är du ute efter?
      Hade jag varit dig så hade jag nog satsat på Finja eller Västersjön istället.
      Just nu har jag båten i forsmöllan, men tycker inte det ger tillräckligt, har man tur blir det 1 snipa per tur, har även ekolod och har sökt av min sjö ordentligt, kan trolla igenom den 5 -10 ggr utan ett hugg, och sorröd är ju lite större så tänkte att där borde ju finnas bestar, finns ju gott om betesfisk i alla fall. Enligt vad jag har hört så är västersjön överskattad och ganska utfiskad, och det är ju en bit att åka till finjasjön, vill gärna ha båten på ett ställe relativt nära klippan där jag bor.

Hur har fisket varit för dig i sorröd, var ska man söka efter fisken?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 021 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art