På lördagen tog kbv två olika trollingfiskare i trosatrakten som körde trolling på enskilt vatten. Spöna beslagtogs och rapport till polisen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trollingfiskare tagna igen
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Hampus Visa inläggOm du inte bryr dig så behöver du inte skriva.
Varför vart dom tagna?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mikwed Visa inläggTrolling är förbjudet i skärgården utom några områden där du kan köpa trollingkort och många antingen struntar i detta eller helt enkelt inte kollat vad som gäller. Vad många struntar i är att du är skyldig att ta reda på vilka regler som gäller när du ska fiska. Många skyller på just detta att dom inte vet .
Men många 'normala' fiskare. (Skitkul, vi åker ut några gånger om året så vi kan det där - fiskare) har helt enkelt inte någon aning om vad som gäller. TROTS att dom faktiskt är skyldiga att veta det.
Vad gäller förresten för cyklister som skall över en väg (vad gäller företräde). Dels när dom kommer från cykelväg, cykelövergång, övergångsställe och vad nu de olika heter? Det är faktiskt lagar som vi är skyldiga att känna till.
Trots att jag är företagare så har jag inte koll på alla skatteregler (vilket inte heller skatteverket har). Detta trots att jag är skyldig att kunna allt som jag kommer i kontakt med. Usch, dumma mig
Men det måste vara skönt för dig i din helt felfria värld att bara kunna säga: 'Dom skyldiga att veta!'
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67 Visa inläggNu är ju du helt perfekt, så det gäller ju inte dig.
Men många 'normala' fiskare. (Skitkul, vi åker ut några gånger om året så vi kan det där - fiskare) har helt enkelt inte någon aning om vad som gäller. TROTS att dom faktiskt är skyldiga att veta det.
Vad gäller förresten för cyklister som skall över en väg (vad gäller företräde). Dels när dom kommer från cykelväg, cykelövergång, övergångsställe och vad nu de olika heter? Det är faktiskt lagar som vi är skyldiga att känna till.
Trots att jag är företagare så har jag inte koll på alla skatteregler (vilket inte heller skatteverket har). Detta trots att jag är skyldig att kunna allt som jag kommer i kontakt med. Usch, dumma mig
Men det måste vara skönt för dig i din helt felfria värld att bara kunna säga: 'Dom skyldiga att veta!'
/D
Föresten varför läger du upp massa trådar om fiskare som blir tagna?
Är det för att du är stolt över att kunna idiotförklara andra eller vad är det som driver dej? Undrar bara?I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Ursprungligen postat av roach master Visa inläggJapp kan man sin sak så kan man........
Föresten varför läger du upp massa trådar om fiskare som blir tagna?
Är det för att du är stolt över att kunna idiotförklara andra eller vad är det som driver dej? Undrar bara?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggDet är väll jättebra att det informeras om vad som gäller . Så att fler inte gör bort sig pga av okundskap .C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Det känns onekligen som om Milkwed och till viss del även Jerklimpan går nät-, yrkesfiskarnas och vattenägarnas ärenden. Och detta mot de som borde vara deras Petri Bröder.
Kämpa för våra rättigheter med målet att göra fisket tillåtet och införa uttagsbegränsningar istället.
Vi behöver inte fiender i våra egna led. Speciellt inte när "den andra sidan" är så starka som de är.
Skämmes ta mig fan!
//StefanDu kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggDet är väll jättebra att det informeras om vad som gäller . Så att fler inte gör bort sig pga av okundskap .
``Trollingfiskare tagna igen
--------------------------------------------------------------------------------
På lördagen tog kbv två olika trollingfiskare i trosatrakten som körde trolling på enskilt vatten. Spöna beslagtogs och rapport till polisen.´´
Det står ju inte ens exkt vart de blev tagna, bara i trosatrakten och som du påstår så kan det ju tolkas att all trolling runt omkring trosa är förbjuden?I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 137 visningar
1 gilla
|