Trollingfiskare tagna igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingfiskare tagna igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollingfiskare tagna igen

På lördagen tog kbv två olika trollingfiskare i trosatrakten som körde trolling på enskilt vatten. Spöna beslagtogs och rapport till polisen.

intresseklubben antecknar!

Kommentera

Om du inte bryr dig så behöver du inte skriva.

Varför vart dom tagna?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hampus Visa inlägg
        Om du inte bryr dig så behöver du inte skriva.

Varför vart dom tagna?
        Trolling är förbjudet i skärgården utom några områden där du kan köpa trollingkort och många antingen struntar i detta eller helt enkelt inte kollat vad som gäller. Vad många struntar i är att du är skyldig att ta reda på vilka regler som gäller när du ska fiska. Många skyller på just detta att dom inte vet .

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
          Trolling är förbjudet i skärgården utom några områden där du kan köpa trollingkort och många antingen struntar i detta eller helt enkelt inte kollat vad som gäller. Vad många struntar i är att du är skyldig att ta reda på vilka regler som gäller när du ska fiska. Många skyller på just detta att dom inte vet .
          Nu är ju du helt perfekt, så det gäller ju inte dig.

Men många 'normala' fiskare. (Skitkul, vi åker ut några gånger om året så vi kan det där - fiskare) har helt enkelt inte någon aning om vad som gäller. TROTS att dom faktiskt är skyldiga att veta det.

Vad gäller förresten för cyklister som skall över en väg (vad gäller företräde). Dels när dom kommer från cykelväg, cykelövergång, övergångsställe och vad nu de olika heter? Det är faktiskt lagar som vi är skyldiga att känna till.

Trots att jag är företagare så har jag inte koll på alla skatteregler (vilket inte heller skatteverket har). Detta trots att jag är skyldig att kunna allt som jag kommer i kontakt med. Usch, dumma mig

Men det måste vara skönt för dig i din helt felfria värld att bara kunna säga: 'Dom skyldiga att veta!'

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg
            Nu är ju du helt perfekt, så det gäller ju inte dig.

Men många 'normala' fiskare. (Skitkul, vi åker ut några gånger om året så vi kan det där - fiskare) har helt enkelt inte någon aning om vad som gäller. TROTS att dom faktiskt är skyldiga att veta det.

Vad gäller förresten för cyklister som skall över en väg (vad gäller företräde). Dels när dom kommer från cykelväg, cykelövergång, övergångsställe och vad nu de olika heter? Det är faktiskt lagar som vi är skyldiga att känna till.

Trots att jag är företagare så har jag inte koll på alla skatteregler (vilket inte heller skatteverket har). Detta trots att jag är skyldig att kunna allt som jag kommer i kontakt med. Usch, dumma mig

Men det måste vara skönt för dig i din helt felfria värld att bara kunna säga: 'Dom skyldiga att veta!'

/D
            Japp kan man sin sak så kan man........

Föresten varför läger du upp massa trådar om fiskare som blir tagna?
            Är det för att du är stolt över att kunna idiotförklara andra eller vad är det som driver dej? Undrar bara?
            I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
            Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
              Japp kan man sin sak så kan man........

Föresten varför läger du upp massa trådar om fiskare som blir tagna?
              Är det för att du är stolt över att kunna idiotförklara andra eller vad är det som driver dej? Undrar bara?
              Det är väll jättebra att det informeras om vad som gäller . Så att fler inte gör bort sig pga av okundskap .

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Det är väll jättebra att det informeras om vad som gäller . Så att fler inte gör bort sig pga av okundskap .
                Mikwed har inte informerat om vad som gäller ... han har bara informerat om vad han tycker ska gälla. När man frågar om målnummer/diarienummer så är det tyst som i graven ... det vore mycket lämpligt att få upp vad domstolarna dömt i hans ärenden så vi andra får klarhet i vad som gäller. Som lagen är skriven nu kan den tolkas på minst lika många sätt som det finns fiskare.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Det känns onekligen som om Milkwed och till viss del även Jerklimpan går nät-, yrkesfiskarnas och vattenägarnas ärenden. Och detta mot de som borde vara deras Petri Bröder.
                  Kämpa för våra rättigheter med målet att göra fisket tillåtet och införa uttagsbegränsningar istället.
                  Vi behöver inte fiender i våra egna led. Speciellt inte när "den andra sidan" är så starka som de är.

Skämmes ta mig fan!

//Stefan
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                    Tycker du att detta låter särskillt informativt?

``Trollingfiskare tagna igen

--------------------------------------------------------------------------------

På lördagen tog kbv två olika trollingfiskare i trosatrakten som körde trolling på enskilt vatten. Spöna beslagtogs och rapport till polisen.´´

Det står ju inte ens exkt vart de blev tagna, bara i trosatrakten och som du påstår så kan det ju tolkas att all trolling runt omkring trosa är förbjuden?
                    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
                    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 137 visningar