Regnbågs spinnare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågs spinnare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbågs spinnare

Jag ska fiska regbåge till helgen men jag har inte sån erfarenhet till regnbågs fiske, Vad ska jag använda för spinnare och skeddrag?
    Senast ändrad av fiskaren44; 2008-05-27, 19:18.

Myran Mira 10gram Guld

Kommentera

Regnbågar är inte så kräsna...

Där jag brukar fiska (både i Karlshamnstrakterna och runt Skellefteå) tar de på droppen-spinnare, meps-spinnare och mindre öringdrag. Men grannen vid sidan kan ha helt andra drag och båda får fisk..Sedan beror färgerna lite på hur vattnet och vädret ser ut. Men kopparfärgade drag eller skedar brukar vara det mest effektiva för mig.
      I fredags tog jag 5st bågar på möre-ungen drag 12g, färg silver/lila (som sagt, de tar på det mesta..)
      Lycka till!

Kommentera

Insectspinnaren är mitt förslag.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ett hett tips är att pröva Harr-Lax spinnare.
          Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Ursprungligen postat av sveprod Visa inlägg
            Där jag brukar fiska (både i Karlshamnstrakterna och runt Skellefteå) tar de på droppen-spinnare, meps-spinnare och mindre öringdrag. Men grannen vid sidan kan ha helt andra drag och båda får fisk..Sedan beror färgerna lite på hur vattnet och vädret ser ut. Men kopparfärgade drag eller skedar brukar vara det mest effektiva för mig.
            I fredags tog jag 5st bågar på möre-ungen drag 12g, färg silver/lila (som sagt, de tar på det mesta..)
            Lycka till!
            Jag skulle nästan vilja påstå att vädret har minst med saken att göra om det handlar om utplanerad fisk.

Du kan använda allt som är litet. Förr band man flugor på cigarettfimpar, "fimpen" och fick båge. Prova dig fram....
            sigpic

Kommentera

Som föregående skriver. Det spelar faktiskt nästan ingen roll vilket bete du använder. Finns det fisk där och du använder ett bete som funkar som det ska så är chansen mkt hög att du får en regnbåge.

Sen står ju vissa spinnare högre i kurs hos folk än andra.

Myran, Droppen, Vibrax, Reflex, Mepps tex. Du kan även använda mindre skeddrag. Lillöringen eller toby tex.

Är sjön klar i vattnet är svart/guld bra färgkombo. Även silver och koppar. Är det brunt vatten kan det vara bra att köra rött i betet.

Men som sagt, regnbåge hugger på näst intill allt du presenterar till den.

Jag har fått regnbåge på majs 3 av 3 flötmete pass i år. Vilket jag börjar tröttna lite på :P (fiskar inte båge)

Kommentera

Det som tidigare fiskare skrivit stämer bra till viss del. Nyinplanterad regnbåge tar det mesta som kommer i dess väg så då är det inte så jätte viktigt vilket drag du kör med. Om man däremot fiskar på regnbåge som gått i sjön ett längre tag så blir det betydligt klurigare. Regnbågen kan bli otroligt selektiv och bara välja det bete som passar för dagen. Då får man testa sig fram.
                Har regnbågen snöat in på fiskdiet är det inte fel med en liten fiskimitation kanske i form av en liten vobbler.
                Lycke till med bågefisket!

Kommentera

Reflexspinnaren

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

nu har jag köpt 1 Myran Mira 10gram Guld
                    och 2 wipp spinnare gul/vit 10gram Guld

Räcker det eller måste jag ha mera drag för en lyckad regnbågs tur?
                    Ni behöver inte skriva "det beror på vädret" säg dom ni brukar fiska med mest?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art