Mordhot och sabotage - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mordhot och sabotage

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
    Jag är utbildad kock bland annat och skulle kunna förmedla ett mkt gott recept på gäddpaté som min moster gör till hela släkten av de gäddor jag fångar och tar reda på. Vilket betyder att dom jag ite tar reda på sätter jag tillbaka.
    Det låter rätt, men hur menar du med "ite"?
    Givetvis ska man äta gädda om man gillar det. Men säljer man gädda eller slänger dom på skogsbacken så är man fel ute. Sveriges topp-predatorer gör sig bäst i vattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudeboi Visa inlägg
      Och sabotaget, nja, om jag ser lappar eller flygblad med ett budskap som jag ogillar så är chansen stor att skiten åker i papperskorgen.
      Rudeboi! Så du menar alltså att folk som inte håller med dig ska tystas?
      Vad hände med åsiktsfrihet??

Men seriöst vad är det med alla dessa forum som får folk att visa sig från sin sämsta sida? Ja alla vet att folk har olika åsikter...........men låt dem för guds skull få uttrycka dem utan att utstå spott och spe från kreti och pleti.

ALLA vet att hot av alla de slag är fel och inte borde förekomma (iaf om man blivit rätt uppfostrad).
      Sen är det ju faktiskt så att både ja och nej-sidan ha haft bra exempel på varför man gör som man gör.

Min enkla slutsats blir alltså..........Låt det hela vara upp till var och en. (trist men sant)

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Det låter rätt, men hur menar du med "ite"?
        Givetvis ska man äta gädda om man gillar det. Men säljer man gädda eller slänger dom på skogsbacken så är man fel ute. Sveriges topp-predatorer gör sig bäst i vattnet.
        Naturligtvis menade jag INTE .
        Och varför hackar ni då inte på de saluhallar i våra storstäder som säljer gädda ?
        För inga norrländska butiker säljer gädda utan den gädda som går till konsumet går nog till största delen till södra sverige eller norge.

Skulle min granne vilja köpa gädda av mig så nog fan säljer jag om jag får bra pris, men inte mer än han gör av med heller. Har sålt gädda när vi varit i sthlms skärgård för 50 spänn styck men aldrig mer än max 2 per hushåll. Nu ska tilläggas att det rörde sig om 10-15 gäddor på en 6 vecors period så nåt rovfiske var det inte heller. All fisk åkte naturligtvis tillbaka när / om dagens så kallade önskemål uppfylts. Rätt eller fel, ja därom tvistar de lärde och du KG som verkar så lärd lär tvista ihjäl det på en gång:
        Senast ändrad av Xtravagance; 2008-05-24, 19:45.
        Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Ursäkta, men hela tråden är lite Don Quijote, hur orkar ni ????

Hittar ni väderkvarenar stora nog ? Eller letar ni fortfarande......

Börjar bli lite "pissing contest" mellan "tuffa grabbar" över det hela...
          .................................................. ......................
          :popcorn

Kommentera

Klargöranden

Och? Eftersom storsloken är provokatörer så får de givetvis räkna med att det blir reaktion. Det är väl själva vitsen med hemsidan.
            KG!!! Storsloken.se kommer aldrig acceptera mordhot.Vilket jag misstänker andra fiskesajter har samma inställning,hoppas jag.
            Nej, jag mordhotar inte heller nån eftersom jag är hyfsat frisk i skallen. Men om man medveten provocerar så finns det alltid knäppgökar som reagerar på konstiga sätt. Det får man nog vara beredd på.
            Ja du KG man får väl hoppas att du inte tänker lika med tjejer som våldtas,"Är man lättklädd så får man räkna med att man kan blir offer för knäppgökar" Vi är nog miltals ifrån varandra vad gäller vanligt hederligt hyfs.
            Gillar att dom har den smarta inställningen att när vi fiskat sönder ett vatten drar man bara vidare till nästa. Mycket långsidigt tänkande, men om alla gör så då?
            Uberola så länge man bara tar räntan av kapitalet så är det ingen fara,vilket även gäller våra älg,rådjur hare tjäder eller vilken jakt du vill.Enkel mattematik.
            Att slakta gäddor sådär tycker jag själv är omoraliskt och fel, men det är inte olagligt, sen om det gynnar sjön pga för stor tillväxt av gädda vet jag inte. Däremot att rycka ner deras flygblad och mordhota arrangörer är olagligt. Är de själva så mycket bättre verkligen?
            Oddcurve vet inte vart ni fått ifrån att våra flygblad ryckts ner,inga vad jag vet men däremot har inbjudning b.l.a på denna sajt blivit bortblockad.
            Lierne fisk köper all fisk för marknadspris, så man kan ju säga att det är en "yrkesfiske armada" som tävlar. Pengarna går sen direkt till priser i tävlingen.
            Xtravagance jag har ingen aning vart du hört det ifrån.Den enda som vet detta är jag som nyligen gjort klart detta ikväll !!??
            De säljer ju gäddorna till marknadspris (en del går ju visst till priser) resten går väl till att driva skämtsajten Storsloken, vad vet jag ?
            KingKurt69 Fattar inte var ni får allt ifrån, alla pengar finansierar Team Utrotarnas Thailandsresor varje år.Trist va !!
            Du behöver inte vara bitter för att du inte når upp till min standard. Det är få förunnat.
            Sen om du ser mina inlägg som rena påhopp så kan inte jag hjälpa dig. Men det finns proffs på sånt...
            KG!! Skaffa dig ett liv!!

Hoppas vi klargjort en del funderingar Jon J

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers Visa inlägg
              Ursäkta, men hela tråden är lite Don Quijote, hur orkar ni ????

Hittar ni väderkvarenar stora nog ? Eller letar ni fortfarande......

Börjar bli lite "pissing contest" mellan "tuffa grabbar" över det hela...
              Ingen "pissing contest" alls den har vi alla förlorat då vissa pissar på allt och alla som skriver i detta forum. Jag har inte alltid "rätt" men jag har rätt att säga vad jag tycker utan att för den delen bli idiotföklarad ( och många andra känner samma sak) av en lite klick "bästvetare" på detta forum.

Den information jag delar med mig är vad jag tror är rätt ( men behöver inte vara det) och inget annat. Tror inte det går att hitta så många person angrepp från min sida om att folk gör "fel" är "dumma i huvet" eller "inkompetenta" eller inte "är fiskare" eller "kan fiska" bara för att man inte har samma fanatiska tro på det man själv gör. Skulle nån känna sig kränkt eller påhoppad och tar illa upp så kommer jag be om ursäkt vilket jag oxå gjort. Medans vissa dömer ut folk bara för att dom bor i vissa regioner och bör hålla sig där och ingen annastans.

Kommentarer som dessa är inte trevliga.

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
              Xtravagance, det var sjutton vad du ändrade inställning helt plötsligt. Nu var sportfiske bara dynga. Säger som KG, gå in på Storsloken eller nån sida där ni kan tävla i nätfiske.
              Nu noterade jag var du kom ifrån. Det här är sportfiskesida. Ni har er egen sida i Storsloken. Min åsikt är att du ska hålla dig där. Slutdiskuterat med dig från mitt håll.
              Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Att Du kallar mig för "yrkesfiskarkille" ser jag som en allvarlig kränkning och ett rent påhopp, men det var ju väntat att vissa inte har kapacitet att tänka utanför sin egen lilla inskränkta värld så jag fäster ingen vikt vid Ditt påstående men kan lova Dig att Du har så fel Du bara kan ha!!
              Nu är det ju så att yrkesfiskarna (dom) förstör oerhört mycket för sportfiskarna (vi) så jag har väldigt svårt att se nån fördel för oss (sportfiskarna) när dom(nätfiskarna) tar upp mer fisk än vad som är rimligt beståndsmässigt.

F.ö misstänker jag att dom som sköter sidan ser min kritik ändå. Gör dom det inte så spelar det mindre roll för mig, jag är bara förvånad att en kille som jag uppfattat som sportfiskare helt plötsligt försvarar andra intressen.
              Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inlägg
              Vissa använder reptilhjärnan för de har inget annat att tillgå !!
              Men som tur är så utväxlas större delen av mänskligheten och det kommer medföra ett annat tänkade inför framtiden när det gäller. Vänta o se !! Nätfiske, saxar o annat skit kommer försvinna !!
              Detta var bara från en tråd. Kanske inga grova påhopp men en stor potion av utdömning av folk som inte gör som "vi" gör. Eller för min egen del bor i en del av landet där man tydligen är idiot.
              Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 373 visningar
              1 gilla