Mordhot och sabotage - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mordhot och sabotage

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
    Kan också tolkas som har även blivit mordhotade..

Alltså inte bara utsatta för sabotage.

Japp, det kan tolkas så också. Det är det som är så "bra" med tidningar. De kan skriva en artikel som kan uppfattas på massvis olika sätt

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Brukar sällan bemöda mig att bemöta Scaners trams nuförtiden eftersom det är rätt meningslöst, men när han kommer med uppenbara lögner så kan det vara på sin plats med ett tillrättaläggande. Ordföranden i SGK har inte uttalat sig alls på Storsloken, däremot har några av SGKs grundare gjort det. Det tycker jag dom gjort rätt i, men det är alltså inget som ska tillskrivas (vare sig det anses positivt eller negativt) den nuvarande styrelsen.

Jag tror minsann att äen du brukar vara på Storsloken och munhuggas lite. Du som tar avstånd från den sidan.

Citat:
      Ursprungligen postat av Croaton
      Hehe ja Scanner. Snart knackas det väl på dörren och delas ut broschyrer, samtidigt som nån stackare får stå och läsa högt ut Crocodile News.

Ursprungligen postat av KG?
      Känns inte så troligt. Vi föredrar folk som kan fiska och begriper sig på fiske som medlemmar. Alltså är inte du och Scanner aktuella.

Etiska regler från SGC

1. Respektera andra fiskare som du själv vill bli respekterad.

5. Visa respekt för naturen och annans egendom. Skräpa aldrig
      ner och värna om allemansrätten som är unik.

6. Som medlem i Svenska Gäddklubben – var hjälpsam och visa
      god vilja. Påverka andra som behandlar fisken illa, men med
      respekt.

Sicket skämt.
      Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Nåja, skämtet är nog på din egen bekostnad. Rätt kul med en Scaner wannabee som kör med exakt samma inlägg.
        Jag har skrivit ett drygt 30-tal inlägg på Storsloken, när jag orkar så bemöter jag idioti på plats. Däremot har jag inte kollat på sidan på nåt år, men när jag gjorde det så hittade jag fåniga påhopp från folk med mindervärdskomplex. Då gäller det att hjälpa till...

Kommentera

Frågan är huruvida det är rätt att låta gäddorna ligga i stekande sol (som på bilden) efter en hel dag i båtbotten (uttorkade gäddsnärtor) för att sedan säljas som mat? Kan knappast vara en korrekt hantering (tävlingen är ju mitt i sommarvärmen också. Kan bara tänka mig hur dåligt köttet blir...bakterier, förruttnelse etc etc)

Vet att det finns regler på att fisken måste läggas på is och kylas när det gäller yrkesfisket. Det är viktigt att varan ska hålla god kvalité och inte börja ruttna innan den når konsumenten. Ska man sälja fisken i sådan mängd måste man också ta ansvar för varan (gäddan). Detta bör undersökas och granskas !

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Nåja, skämtet är nog på din egen bekostnad. Rätt kul med en Scaner wannabee som kör med exakt samma inlägg.
            Jag har skrivit ett drygt 30-tal inlägg på Storsloken, när jag orkar så bemöter jag idioti på plats. Däremot har jag inte kollat på sidan på nåt år, men när jag gjorde det så hittade jag fåniga påhopp från folk med mindervärdskomplex. Då gäller det att hjälpa till...
            Skämtet ligger väl i att eftersom du är medlem på SGK så borde du oavsett den personliga tron anpassa dina påhopp efter dom 10 "budorden" man accepterar som medlem där.

Scanner wannabe må så vara om du vill lägga in mig som det. ( Hellre än bitter KG wannabe) Under de år jag följt hans inlägg så har dom roat mig många gånger. Det är mer än man kan säga om dina inlägg som jag anser vara oftast rena påhopp. Eller så är du en tuff kille helt enkelt.

Kommentera

Jag har ännu inte förstått varför Storsloken känner behov av att anordna en årlig bankartävling men det kommer väl någon upplysning om vad de hoppas uppnå med den och varför det är så viktigt att dräpa just gäddorna.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg

Jag har ännu inte förstått varför Storsloken känner behov av att anordna en årlig bankartävling men det kommer väl någon upplysning om vad de hoppas uppnå med den och varför det är så viktigt att dräpa just gäddorna.
                De säljer ju gäddorna till marknadspris (en del går ju visst till priser) resten går väl till att driva skämtsajten Storsloken, vad vet jag ?

Kommentera

Jag har verkligen svårt att förstå varför folk blir upprörda över några bonkade gäddor, särskilt när all fisk tas tillvara som mat. Enda argumentet mot bonkandet jag kan komma på är "gäddfeskerns" kommentar om värmens inverkan på köttkvaliteten.

I min egen sjö har vi en årlig gäddbonkartävling där största fisken vinner. Men där tar varje deltagare hand om sin egen fisk,så det finns ju utrymme för en hel del C&R på mindre exemplar, som ändå inte har en chans i tävlingen. Under de åren jag själv varit med har jag bara fått 1 gädda och den lilla stackarn fick gå tillbaka. Vinnarfisken brukar ligga mellan 8 och 13 kg.

Själv bonkade jag alla gäddor jag fångade när jag var yngre (högst ett par om året) och lagade till dom, men nuförtiden har jag provat så många olika fiskarter och insett att gädda smakar skit jämfört med all annan matfisk som finns att tillgå, framförallt saltvattensarter. Och y-benen gör dom till en mardröm att filea. Så nu är det bara C&R på gädda som gäller för min del. Dock inte av sentimentala skäl, utan rent kulinariska. Men kanske jag ändrar mig igen när jag blir ännu äldre och bättre kock

Men det finns ju folk som är duktiga på att tillaga gädda och dom kan nog få de gröna slempinnarna att smaka riktigt bra, så jag har ingen anledning att kritisera gäddbonkning.

Min personliga åsikt är att dom som tycker synd om fisken ska inte fiska överhuvudtaget.
                  Senast ändrad av Fis-Herman; 2008-05-24, 00:34. Anledning: Finputsing
                  Fyra Gulp och en Rom & Cola
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                    Jag har verkligen svårt att förstå varför folk blir upprörda över några bonkade gäddor, särskilt när all fisk tas tillvara som mat. Enda argumentet mot bonkandet jag kan komma på är "gäddfeskerns" kommentar om värmens inverkan på köttkvaliteten.

I min egen sjö har vi en årlig gäddbonkartävling där största fisken vinner. Men där tar varje deltagare hand om sin egen fisk.

Själv bonkade jag alla gäddor jag fångade när jag var yngre (högst ett par om året) och lagade till dom, men nuförtiden har jag provat så många olika fiskarter och insett att gädda smakar skit jämfört med all annan matfisk som finns att tillgå, framförallt saltvattensarter. Och y-benen gör dom till en mardröm att filea. Så nu är det bara C&R på gädda som gäller för min del. Dock inte av sentimentala skäl, utan rent kulinariska. Men kanske jag ändrar mig igen när jag blir ännu äldre och bättre kock

Men det finns ju folk som är duktiga på att tillaga gädda och dom kan nog få de gröna slempinnarna att smaka riktigt bra, så jag har ingen anledning att kritisera gäddbonkning.

Min personliga åsikt är att dom som tycker synd om fisken ska inte fiska överhuvudtaget.
                    Jag är utbildad kock bland annat och skulle kunna förmedla ett mkt gott recept på gäddpaté som min moster gör till hela släkten av de gäddor jag fångar och tar reda på. Vilket betyder att dom jag ite tar reda på sätter jag tillbaka.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
                      Skämtet ligger väl i att eftersom du är medlem på SGK så borde du oavsett den personliga tron anpassa dina påhopp efter dom 10 "budorden" man accepterar som medlem där.

Scanner wannabe må så vara om du vill lägga in mig som det. ( Hellre än bitter KG wannabe) Under de år jag följt hans inlägg så har dom roat mig många gånger. Det är mer än man kan säga om dina inlägg som jag anser vara oftast rena påhopp. Eller så är du en tuff kille helt enkelt.
                      Du behöver inte vara bitter för att du inte når upp till min standard. Det är få förunnat.
                      Sen om du ser mina inlägg som rena påhopp så kan inte jag hjälpa dig. Men det finns proffs på sånt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34