Har min kompis pappa blivit lurad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har min kompis pappa blivit lurad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

blåser styv kuling, trots det har vi fått 6 arter.
    http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
      OK, personligen tror jag att din kompis farsa är en mytoman. Finns en hel del sådana, vilket Du kommer att märka.
      Ok, tack för din åsikt
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Ursprungligen postat av DrMussla Visa inlägg
        blåser styv kuling, trots det har vi fått 6 arter.
        ? fel tråd nu va :P

Kommentera

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
          Hej, hoppas det här är rätt forumkategori. Läget är följande: Jag har en kompis vars pappa är en vanlig svenssonfiskare fast han gillar dyra saker, t.ex stora plasma tv:ar, hemmabio, Ipods, osv. Gillar dyra prylar helt enkelt och ska alltid ha den värsta modellen av allting, oavsett vad det gäller.
          Min kompis har berättat om att hans pappa köpte ett nytt fiskespö för 7 000 kronor, och jag trodde absolut på honom, med tanke på hur mycket andra dyra saker de köper. I går var jag hemma hos nämda kompis och inne i en skrubb högt uppe på väggen hängde ett fiskespö. Jag frågade om det var det dyra spöt för 7 000 och det var det tydlligen, så jag frågade om jag fick känna på det, kolla märket o.s.v.

Redan när det hängde på väggen såg jag att på spöt satt en billig shimanorulle för kanske 700kronor med påspolad fransig nylonlina. Linan var väldigt ojämnt pålagd och såg allmänt risig ut. Man blev ju aningen förvånad över att ha en sådan "skitrulle"(i dessa sammanhang) och lina på ett såpass dyrt spö.

När jag sedan hade fått ner spöt så såg jag märket på det: Sjösländan. Det var ett ul-spö på 1-15 gram, och såg inte så märkvärdigt ut. Såg ut som ett 500-kronorsspö ungefär, och vad jag vet är sjösländan inget speciellt fint märke, och just den här modellen såg inte speciellt dyr ut, alltså i korken, klingan, lindningar o.s.v. Min fråga blir då; Tror ni att han har blivit pålurad detta spö för 7 000 eller är det faktist värt det?

Jag tror inte min kompis pappa ljuger om priset, utan jag tror faktist han köpte det för den summan som han säger, men samtidigt kan jag inte förstå hur ett sjösländan kan kosta så pass mycket. Har de några dyrare modeller i sortimentet? Vad tror ni? Har han blivit lurad på 7000 för ett "skitspö"?
          Sjösländan har inga spinn/haspelspön i den prisklassen, nej.

Däremot så tycker jag att Sjösländan har en del rätt bra grejor, har själv ett 11 fots haspel som jag använder en del bl. a. för gösmete. Men det kostade runt 950 spänn i butik.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 245 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art