Råd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råd!

Nu inför sommaren skulle jag behöva lite råd. Jag har inte fiskat på alledels för länge p.g.a diverse anledningar, men det har jag tänkt ändra på till sommaren.

För tillfället kör jag med en Ambassadeur 6600 D5; linan är nylon och inte bytt på åtmistone 3 år, vilket är det första jag behöver ändra antar jag. Har tänkt börja med flätade linor; är det någon särskild som rekommenderas för spinnfiske i Stockholms skärgård (yttre då alltså!)? Det är mest gädda jag är intresserad av, även om gös skulle vara intressant också (har dock förstått att gös för det mesta håller sig i den innre skärgården). Power Pro har jag hört är bra, men har även sett att Berkely har lanserat en ny lina, FireLine XDS som ska vara rundare och starkare (och kanske därav lämpligare för multirulle?); sist jag använde den vanliga FireLine tvann den upp sig och det gick inte särskilt bra efter ett tag, därav återvände jag till den klassiska nylonlinan. Eller är det någon annan som ni rekommenderar?

Vidare undrar jag om det finns någon bra fiskeplats i Stockholmsområdet/yttre skärgården kring Runmarö/Nämdö för grövre gädda?

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 366 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16