Lowrance X125 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance X125

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance X125

Har ett Lowrence X125 som jag en funktion som jag vill bli av med. Efter knop mätaren står det W SPD! Frågan är vad det betyder och hur får jag bort det? Jag hittar inget om det i manualen.

Ursprungligen postat av Mr Bean Visa inlägg
    Har ett Lowrence X125 som jag en funktion som jag vill bli av med. Efter knop mätaren står det W SPD! Frågan är vad det betyder och hur får jag bort det? Jag hittar inget om det i manualen.
    Vild gissning på WaterSpeed? 2.4knops fart genom vattnet typ. Om man fiskar i en älv och ligger ankrad så kommer din GPS visa att det är 0 knop medans din mätare visar vilken fart båten har över vattnet, eller i detta fallet tvärtom? (säg t.ex. 1knop)
    Senast ändrad av Flodebanan; 2008-05-01, 22:25.
    sigpic

Kommentera

Om du går in i "Overlay data" i första menyn, då får du upp en ruta, "visa lagringsdata" där kan du göra en del inställningar för dom olika mätvärdena som är valda, bla om du tar bort x i rutan "show caption" så slipper du W SPD tillägget på skärmen,(detta tar ej bort fart mätningen bara texten W SPD se längre ned för att få bort detta helt) som betyder vatten fart. du kan även ändra storleken på texten på det som visas på skärmen där.

För att få bort hela farttvärdet från skärmen , gå in i "Overlay data" i första rutan som kommer upp "visa lagringsdata" där väljer du det du vill ändra i detta fall "vatten fart" tryck enter så kommer du in i "data information W SPEED" välj där "remove" så ska det vara borta.

I första rutan "visa lagringsdata" kan man även ta lägga till olika mätvärden tex spänning för batteri.

Ladda hem emulatorn från Lowrance så kan man testa på datorn.
      Senast ändrad av Guest; 2008-05-02, 09:25.

Kommentera

Tack för svaret. Men när jag går in på lagringsdata kan jag bara ändra vad jag vill ha på skärmen tex spänning, fart och storlek osv. Det finns ingen ruta där det står "show caption".

Kommentera

Ursprungligen postat av Mr Bean Visa inlägg
          Tack för svaret. Men när jag går in på lagringsdata kan jag bara ändra vad jag vill ha på skärmen tex spänning, fart och storlek osv. Det finns ingen ruta där det står "show caption".
          Du måste markera i detta fall "vatten fart" i lagringsdata menyn, sedan trycka enter för att komma till rutan "data information W SPD"
          Bifogade filer

Kommentera

Min meny ser inte ut så där. När jag trycker enter får jag en bock framför som visar om tex farten ska visas på displayen och jag får välja storleken längst ner i en rullist.

Kommentera

Ok, möjligt mitt har en nyare programvara, men emulatorn för X-125 visar också denna meny som jag lagt in bilder på.

Här är en bild där man väjer vad som ska visas.

Verkar vara version 1.6.0 som gäller i mitt fall.
              Bifogade filer
              Senast ändrad av Guest; 2008-05-02, 16:24.

Kommentera

Min version heter 1.1.0 så din är nyare. Jag provade att återställa lodet och då förvann "W SPD" men nästa gång jag slog på det va det tillbaka. SUCK!

Kommentera

Har för mig att det finns uppdaterade programvaror på Lowrance hemsida. Jag har inte hämtat där själv, men har fått ta del av en kamrats uppdateringar.

//Stefan
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                    Har för mig att det finns uppdaterade programvaror på Lowrance hemsida. Jag har inte hämtat där själv, men har fått ta del av en kamrats uppdateringar.

//Stefan
                    Jag tittade lite efter det men hittade inte några för X-loden

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 072 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art