Ursprungligen postat av dennis
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regga
Collapse
X
-
Guest
Det känns som att Håkan Brugård är rätt schysst. Jag menar, så länge det inte handlar om rekordfiskar är det inte lika noggrannt, och har du bildbevis på omkrets o längd så har man mycket bevis. Oftast är där någon vid vattnet som kan vara vittne. I andra fall kan man säcka fisken och tillkalla någon vid vägning. Jag är ärlig mot mig själv och skulle inte regga en fisk som fattar 5g. Inom regfiske tävlar man egentligen endast mot sig själv, och jag har det som stor motivation till mitt fiske.Tycker det är större vikt med vittne vid vägning än fångst dock. Vilken fiskare sätter nät för att regga en färna?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggDet känns som att Håkan Brugård är rätt schysst. Jag menar, så länge det inte handlar om rekordfiskar är det inte lika noggrannt, och har du bildbevis på omkrets o längd så har man mycket bevis. Oftast är där någon vid vattnet som kan vara vittne. I andra fall kan man säcka fisken och tillkalla någon vid vägning. Jag är ärlig mot mig själv och skulle inte regga en fisk som fattar 5g. Inom regfiske tävlar man egentligen endast mot sig själv, och jag har det som stor motivation till mitt fiske.Tycker det är större vikt med vittne vid vägning än fångst dock. Vilken fiskare sätter nät för att regga en färna?
Tror att vittnet vid drillning främst är till för att det ska vara säkert att den tex är rättkrokad.
Men vissa av de där reglerna är ju rätt gammalmodiga som sagt.
Tex, om alla som skickar in fått godkänt även utan vittnen osv. Varför står det då kvar på blanketten att man måste ha vittnen. Då kan han ju lika gärna ta bort det osv.
Tror den där blanketten behövs uppdateras lite
Kommentera
-
[QUOTE=(Lägg ut en bild med längd samt omkrets och vilket vatten fisken är fångad utan vikt så kan jag kanske gissa mig till en vikt så får vi se om det stämmer? Eller skicka ett PM)[/QUOTE]
Jag glömde ju att mäta omkretsen tror ni det har någon betydelse? Bild finns i mitt foto album. Jag gör så att jag provar skicka in den och ser om den blir godkänd, tack för hjälpen
Kommentera
-
Det är som både Mink! och Sg varit inne på att man tävlar mot sig själv och att om man fiskar ensam så vill man vara ärlig. Det är ju egentligen bara dig själv du lurar om du höftar till några gram, det är för ens egen skull man vill väga rätt. Sen kan det klart vara bra om där är någon med en vid vägning och liknande för att få en "second opinion" på ens vägningsförfarande, man kan ju vara rätt upphetsad och adrenalinstinn efter en fin fisk.
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggTror att vittnet vid drillning främst är till för att det ska vara säkert att den tex är rättkrokad.
Men vissa av de där reglerna är ju rätt gammalmodiga som sagt.
Tex, om alla som skickar in fått godkänt även utan vittnen osv. Varför står det då kvar på blanketten att man måste ha vittnen. Då kan han ju lika gärna ta bort det osv.
Tror den där blanketten behövs uppdateras lite
Ang att du missade omkrets...Jag tycker du skall testa regga om du vill. Bilderna brukar tala så himla mycket om du tagit bra bilder. Glöm dock inte kontrollera vågen så du vet att den stämmer. Det är nästan det allra viktigaste.
Kommentera
-
Längd samt omkrets är väldigt viktiga om man ska kunna avgöra på ett ungefär vad en fisk väger.
Ska även anges vid regg.Senast ändrad av Andersson1; 2008-04-29, 18:42.
Kommentera
-
Guest
Jag var så het på det en gång att jag missade chans att regga en ruda på 1875 eftersom jag släppte den innan jag tog omkrets o längd, så jag sket i att regga den o i nästa utlägg fick jag en på 1700, inte lika stor, men jag kom ihåg att fixa bevis för reg iaf shit happens, men fiskar man bara på så
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
|