ojj höjjde PB:t rätt rejält
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fan va härligt!!!
Collapse
X
-
Originally posted by esox_lucius
Det är ute vid brandholmen till min stora förvåning... Du kanske vet att dom byggde hyreshus där för 5-6 år sen? Och nu har dom byggt villor längre ut där jag hade turen att hamna 20 meter från detta skådespel Annars kan man ju säga att det är plätten innan varvet och kanotklubben...
Annars måste du prova med shadjigg i hamnbassängen runt oktober november om du har vägarna förbi...
Svinga lungt!
Tack för tipset!
Kommentera
-
Det är bara att säga grattis!!!"Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."
Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
Länka till min är helt ok.
Kommentera
-
Nej du crubbster det var FFA. Jo höstfisket är riktigt bra här i nyköping... Man börjar redan nu märka en rejäl ökning av betesfisk som kommer utifrån havet när tempen sjunker, vilket medför monstergäddor. I hamnen brukar det årligen komma upp någon eller ett par över 15 pannor, mest för att det är så pass lättfiskat i hamnassängen vilket tyvärr medför alltför många gäddslaktare.. Förra året hade vi en artikel i tidningen med tre grabbar med varsin 14 kilos som dom fått under en timmes fiske (!) men dessa gick tyvärr till katten...Vill ha båt!
Kommentera
-
Det här har jag saxat från F.nu;s Nyheter angåendet slaktfisket i Nyköping;Reglerat gäddfiske i Nyköping
(2003-08-28)
Just nu sker slutförhandlingar med kommun och länsstyrelse om att reglera det populära gäddfisket i Nyköping. Förslaget från Nyköpingsåns Kortfiskeområde, som förvaltar fisket i Nyköpingsån åt kommunen, innebär att kortfiskeområdet förlängs så att även hamnbassängen omfattas. Detta skulle innebära möjlighet att på allvar införa de regler som tidigare varit frivilliga att följa:
* Ingen huggkrok
* Inga gäddor över 90 cm eller 7 kg får tas upp
* Max en gädda/person/dag får behållas
Dessutom kommer även en begränsning vad gäller abborrfisket - innebärande att max 10 abborrar/person/dag får behållas. Detta med anledning av att det varje höst kommer pimpelfiskare som nöjesmördar kassvis med småabborre enbart för att träna inför kommande pimpelsäsong. Trots att man förklarar att dessa abborrar inte är att jämföra med vissa sjöars bestånd av tusenbröder, så hävdas rätten att ta upp så mycket man vill...
Det preliminära startdatumet för restriktionerna är den 15/9
- Fredrik Lundberg 08:06:16Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Får gratulera till ditt livs skönaste PB!!!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 050 visningar
1 gilla
|