Jag vill dela med mig om informationen att idag tog Kbv 450m nät i beslag i väddö kanal. Det är en riktigt bra insats för fisket för oss alla och för vetskap kan ni sportfiskare veta att Kbv gärna tar emot tips på omärkta nät så dom kan ta dom i beslag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nätbeslag väddö kanal
Collapse
X
-
Fick höra senare under kvällen att en annan enhet inom kbv tog 350m i södra skärgården så dom tog alltså 800m nät i beslag igår. Jag pratade med dom som tog 450m och dom hade återutsatt ett antal borrar och någon gädda och gös och flertal aspar som fick simma vidare istället för att hamna hos någon svartfiskare .
Kommentera
-
Väldigt kul att höra !Ursprungligen postat av mikwed Visa inläggFick höra senare under kvällen att en annan enhet inom kbv tog 350m i södra skärgården så dom tog alltså 800m nät i beslag igår. Jag pratade med dom som tog 450m och dom hade återutsatt ett antal borrar och någon gädda och gös och flertal aspar som fick simma vidare istället för att hamna hos någon svartfiskare .
Kommentera
-
-
Mycket trevliga killar kustbevakningen, va ute för en månad sen runt strängnäs då kom dom upp och började prata och gav ett väldigt bra intryck.
Ha gärna med er tel nr när ni är ute så ni kan ringa på stuts, kontrollera märkningen på näten osv om alla gör en sådan insats så kommer 1000-tals olagliga nät att försvinna per år. Många bäckar små...
Ledningscentral (dygnet runt) tel 08-789 79 94 region ostpripps blå -en klass för sej
Kommentera
-
Skulle aldrig ringa om jag såg att svensson missat att skriva på vakarn,Ursprungligen postat av mikwed Visa inläggoch för vetskap kan ni sportfiskare veta att Kbv gärna tar emot tips på omärkta nät så dom kan ta dom i beslag.
Det är för fan en hel vetenskap idag att märka nät ( även för Fritids fiskare !! )blaah
Kommentera
-
Går det asp i väddökanal???Ursprungligen postat av mikwed Visa inläggFick höra senare under kvällen att en annan enhet inom kbv tog 350m i södra skärgården så dom tog alltså 800m nät i beslag igår. Jag pratade med dom som tog 450m och dom hade återutsatt ett antal borrar och någon gädda och gös och flertal aspar som fick simma vidare istället för att hamna hos någon svartfiskare .
Kommentera
-
Det är ju ni sportfiskare som är ute ofta som kan hjälpa till att rapportera in omärkta nät och som prips blå säger många bäckar små. Dom har kollat fredningsområden under helgen och har trevligt nog inga rapporter om sportfiskare som brutit mot fredningarna , vilket inte var fallet ifjol under gäddfredningen. Förra året togs 4 stycken olika båtar för överträdelser varav tråkigt nog var två båtar med sportfiskeguider.Ursprungligen postat av pripps blå Visa inläggMycket trevliga killar kustbevakningen, va ute för en månad sen runt strängnäs då kom dom upp och började prata och gav ett väldigt bra intryck.
Ha gärna med er tel nr när ni är ute så ni kan ringa på stuts, kontrollera märkningen på näten osv om alla gör en sådan insats så kommer 1000-tals olagliga nät att försvinna per år. Många bäckar små...
Ledningscentral (dygnet runt) tel 08-789 79 94 region ost
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 534 visningar