Förarbevis för båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förarbevis för båt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

SG, du kan inte mena allvar att skeppare b var svår? det är ju bara sunt förnuft..

Kommentera

Någon form av båtkörkort är nog nödvändigt om det bara blir en kontroll värd namnet annars förlorar det allt värde, så införs det så måste KBV och sjöpolisen få klart mera resurser för att kolla efterlevnad.

Själv läste jag in det som Då (70 talet) hette Internationell Skepparexamen, jag lånade pappas böcker och avlade provet med godkänt men jag visste att jag var för ung för att få ut ett intyg men kunskaperna hade jag ju ändå, sen införde F-bolagen premierabatt om man hade dokumentarad Nautisk kompetens med minst Förarintyg så då avlade jag prov för det vilket var en ren formalitet då jag ju hade kunskaperna från Skepparexamen redan, så i höstas läste jag in Kustskepparexamen bara för att det var skoj och kan komma till nytta framöver.

Om inte något annat argument biter för att alla som kör båt ska ha en utbildning så kan man ju se på det ekonomiska, vad jag vet ger alla F-bolag premierabatt för nautisk kompetens (styrkt med intyg) på ca 10%/år så med en premie på 4000 kr så blir det 400kr/år rabatt, en kurs kostar ca 1000 kr så efter 2,5 år så har man gått jämt upp därefter sparar man premiepengar varje år, dessa pengar kan man ju lägga på roligare saker än att betla F-premie tex

Kommentera

förarbevis båt - båtkörkort

Håller med om att någon form av båtkörkort är nödvändig, vet dock inte om jag gillar indelningen som den ser ut idag. Se t.ex. http://www.batutbildningar.se

Kommentera

Alla norr om Dalälven borde få det med födelsebeviset

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 028 visningar
          1 gilla