Hur vill du ha din regnbåge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur vill du ha din regnbåge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur vill du ha din regnbåge?

Finns ju en och annan här på fiske snack som brukar fiska regnbåge. Tänkte ni kunde vägleda mig lite om hur folk vill se sina regnbågar.
    Har haft lite disskusioner i verkliga livet om hur de tycker att en fin fisk ser ut.
    En del vill ha stora, feta fiskar. Ju tyngre ju bättre tycks det. Medans andra hellre tar lite mindre fiskar storleksmässigt som är slankare och har helare fenor etc.
    Pratade med en gubbe tidigare som efter en hel dags fiskande äntligen lyckades landa en båge. Det var en bjässe på närmare 9 kilo men gubben tyckte den va så ful så han klubbade den o hivade upp i närmsta skogsdunge. Sen gick han bitter hem.
    Smaken e som baken. Själv föredrar jag den lite mindre och slanklare fisken.

Gillar den där kilosfisken med perfekta fenor som man får en gång om året eller nåt...:P

annars är en 2kilos blanking mycket god att käka

Kommentera

Det här är nog den finaste regnbåge jag har fått och ser dom ut som denna så är det ju bra
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Givetvis vill man ha hela bågar!

För att fortsätta disskussionen...

Hur vill ni ha era Gäddor då, med eller utan fenor?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Givetvis vill man ha hela bågar!

För att fortsätta disskussionen...

Hur vill ni ha era Gäddor då, med eller utan fenor?
          Tycker jag med men det finns trots allt dem som betalar relativt mycket pengar för att fiska efter väldigt välgödda bågar trots de är medvetna om att de ser fenklippta ut.

Kommentera

Varför inte stora och med bra fenor? Hellst i stora vatten så det kan simma långt när man krokar dem, Typ östersjön.

Men om jag ska välja blit det helt klart fenor framför vikt. Men jag tycker det inte är ovanligt med fina fenor, snarare tvärtom i de vatten som jag fiskar i nu för tiden.

Kommentera

och

sigpic

Kommentera

Flodebanan- Det är just sådana man vill få.
                Va i baltak igår ett par timmar och tjeck nymfade. Tog några jätte klumpar som fick gå tillbaka men sedan avslutade jag med en båge på knappt kilot i toppkondition som jag skulle tro gått i ån ett par månader. Då kändes det genas kul igen.

Kommentera

Personligen föredrar jag fisk på 2-4 kg. Kilsbergen brukar varje höst lyckas med att få fram fisk i hyfsat bra kondition (helt ok fenor och ej "broilerfeta"). Men ibland så ser dom för djävliga ut i Kilsbergen oxå!

Kommentera

Rökt

Jag bryr mig inte så mycket om den är vacker eller ej. Det viktiga är att jag får den på förmiddagen när "gänget" är på Åland, så att vi kan röka dem 100% färska.

När de är rökta bara öppnar man skinnet och med en gaffel tar man ut köttet, lägger på hembakat tunnbröd, saltar, rullar ihop och stoppar i munnen.

Allt tillsammans med snaps och öl.

Detta är livet när det är som bäst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 234 visningar
                    1 gilla