Fiske efterlekfisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske efterlekfisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    Inget personligt mot någon. Men snart så är c&r förbjudet i Sverige och endast tre fiskar per dag och person fås ta upp, och dessa skall avlivas!
    WHO GIVES A SHIT? Jag kommer att tillämpa C&R.

Ingen helt ny regel direkt (den du nämner). Snacka om att gå 30-40 år tillbaks i tiden.

För övrigt... låt oss säga att man åker flera mil för att fiska. Sedan nappar samtliga firrar den första halvtimmen - ja, då får man väl jaga ekorre resten av dagen.

Jävla grottmänniskor - de där satans politikerna och kvasiexperterna.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      WHO GIVES A SHIT? Jag kommer att tillämpa C&R.

Ingen helt ny regel direkt (den du nämner). Snacka om att gå 30-40 år tillbaks i tiden.

För övrigt... låt oss säga att man åker flera mil för att fiska. Sedan nappar samtliga firrar den första halvtimmen - ja, då får man väl jaga ekorre resten av dagen.

Jävla grottmänniskor - de där satans politikerna och kvasiexperterna.
      Japp så är det, finns några länder nära oss som har det så, och grottmänniskor åt nog ekorre också
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
        Japp så är det, finns några länder nära oss som har det så, och grottmänniskor åt nog ekorre också
        Då får de väl införa max 3 ekorrar om dagen... eller kommer det vara C&R på ekorre?
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Min fundering var hur de som gnällt över fiske på lektorsk ställde sig till fiske efter annan fisk under lek.

JB felkrokar för mig mer än 50% så det är ett av skälen till att jag inte fiskar det så mycket.
          Dock så är jag i princip säker på att fisken försökt hugga men missat betet p.g.a. att man rycker undan betet i samma ögonblick, men ändock ryckt fisk. (mitt fiske med JB kan nog jämställas torskfiskarna i UG).

Och det med C&R förbud och begränsning av det fria fisket är nog bara en tidsfråga och tyvärr så är såna här trådar inget bra för fortsatt C & R eller fritt fiske.
          Det känns som att det är viktigt att vi sportfiskare enar oss och ställer bakom vandia´s verksamhet och blekingefisket o.s.v. eftersom vårat tjafs sinsemellan kommer att bidra till ifrågasättande av sportfiskets rekreationsbehov kontra skadan på fisk. Självklart så ska vi ta avstånd ifrån enstaka individer som "rovfiskar".

Det kan vara lite svårt att motivera men utan mitt fiskeintresse så skulle jag antingen inte klara av mitt arbete eller vara ute och köra motorcykel en bra bit över gällande hastighetsbegränsingar och då ser jag fiskets skada som det bättre alternativet för resten av samhället.
          Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
          14 svar
          3 141 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uditsen