Titta in detta: http://www.sydostran.se/index.64230---1.html#kommentar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Yrkesfiske efter lekgädda
Collapse
X
-
Hej Norrman!
Detta ämne har diskuterats rätt så livligt här på Fiskesnack under de senaste dagarna.
Se nedan länk, där har du "lite" att läsa...
MvH
//Fredrik.
Kommentera
-
håller med Skruttapan.Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inläggSabotera på sålänge ni inte åker fast
Kommentera
-
Ja fattar inte hur dom jävlarna tänker?
Det verkar som ju mer ock större av varje art de kan ta upp ju bättre och i och med det sämre fiske i framtiden för alla, men det skiter de visst i totalt bara de tjänar MAX på va de sysslar med.
Jag blev stannad av en yrkesfiskare igår när jag var ute på mitt andra trolling pass bara för att testa mina hemgjorda paravaner. Han sa att det igentligen var förbjudet att trolla där inne över huvudtaget och att ja skulle kolla med länsstyrelsen hur de låg till om ja inte trodde på honom.
Det jag undrar är bara hur fan länsstyrelsen kan tillåta att någon får lägga 300 meter nät längst in i en vik där gäddorna leker som är ca 1 km bred.
Om det nu finns nån allemansrätt kvar i detta landet?
Jag släpper ju i alla fall i varenda fisk jag får och han är glad ju mer han har ihjäl.
Undrar vem som gynnar framtiden?????????Senast ändrad av roach master; 2008-04-12, 11:22.I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Nej det är bara mitt jobbUrsprungligen postat av GäddJävel Visa inläggÄr det forumets uppgift att uppmuntra olagligheter???
Kommentera
-
Frågan är ju hur dom tänker. Är ju säkert skitbra och klubba alla gäddor innan dom hinner leka så att det blir så få yngel som bara möjligt. och det är klart att som yrkesfiskare får man lägga hur mkt nät man känner för, man har inget ansvar för att bedriva ett hållbartfiske. tar fisken slut så får dom väl säker bidrag.
var ute på en sjö med lordpike idagarna och låg och tittade på när en båt lyfte nät efter nät. Vi pratar om flera hundra meter kanske kilometrar som är utmärkta med saftdunkar utan namn och telefonnummer. (måste det inte finnas namn och nummer?)
Sen är det ett jävla jidder om att trolling är ett jävla köttfiske som förstör fisket i sjön enligt nätfiskare som också uppmuntrar fritidsfiskare att bonka alla gäddor för att den äter upp deras gös! frågan är ju vilket som är värst, gäddor som äter smågös eller kilometrar med nät? ska man verkligen få fiska med hur mkt nät man känner för bara för man äger endel utav en sjö? aldrig flytta dom eller låta sjön vila utan bara lyfta och plocka bort dagenskvot för att sedan göra samma sak nästa dag och nästa tills sista fisken är slut.
Någon måste göra nått snart, haven är ju redan länsade och sönderfiskade kanske vore läge att lära sig utav det och rädda insjöarna innan dom också är tömda.Varning: Fiske är beroendeframkallande.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 534 visningar