Båtplats i Uppland/Uppsala - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats i Uppland/Uppsala

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats i Uppland/Uppsala

Funderar på att köpa båt nu. Blir så jobbigt att fara omkring i Uppland/uppsala å hyra båt varje dag i sommar. Har hittat en båt, men det stora problemet är nu att hitta båtplats..=/

Har ringt runt, men det är 2-3 års kö. Vet nån något om en båtplats så berätta för mig snälla.Vill ju ut å fiska nu nu nuuu! =)
    Var ute för första gången i helgen, Fick årets första gädda. En liten på 0,8kg=) Men ändå! Aja hör av er om ni vet nått.

Ok, fyller på med mer info.
    Båtplatsen bör väl ligga innom 4-5 mil från Uppsala. Vad det är för båt vet jag inte riktigt, men den ska väl vara 4,5m ca..
    Bryggplats är väl att föredra men jag är öppen för förslag=)
    Senast ändrad av Rymdsmula; 2008-04-10, 17:38.

Hur långt från Uppsala får båtplatsen ligga och är det en båt för insjö eller vill Du komma ut i skärgården??

Behöver Du bryggplats eller är det möjligtt att dra upp båten på stranden mellan turerna??

Fyller Du på med sån info så kan Du nog få bättre tips

Kommentera

Kontakta UFF (Upplands Fritids Fiskare), dom har båtplatser i Ekoln, vet inte hur lång kö.
      Man får hjälpa till med lite och betala en avgift.
      Länk http://upplandsff.org/om_uff/medlem.php
      Senast ändrad av Alessandro; 2008-04-11, 04:38.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Har själv båten vid UFF´s brygga vid Ekoln, gick rätt snabbt, typ ett halvår, att få båtplats men då hade jag nog flyt. Kostar ca600 kr per år.

Kommentera

Inte helt lätt

Hej du!

Jag och min team-kamrat letar också båtplats för tillfället, och det är ju ingen lätt uppgift. Just nu funderar vi på att plåga strandborna runt Ekoln med dörrknackning, kan ju inte vara helt fel med en extra liten båt på sin brygga så länge man betalar för sig. Sällan man ger sig ut och fiskar med en 10-meters båt, och finns det hjärterum så finns det...

Men varför hänger du inte med någon ut bara om du är så sugen på att rycka några blanka? Finns ju en skön stämning oss fiskare emellan och många söker sällskap i sina båtar. Särskilt smidigt att vara flera om man t.ex trollar. För min del kan du få följa med oss ut, om du orkar med våra maratonpass!

Vad är det för båt du hittat förresten?
          Fiskandes är mitt normaltillstånd, allt annat är särskilda aktiviteter.

Kommentera

Hej hopp!

Ja det är inte lätt det där med båtplats. Vi står i kö hos UFF, men det lär ju ta ett tag innan man får en plats där. Vi har köpt en utter 495 med en yamaha 25hk och obromsad trailer. allt för 12000, så det var ett bra köp.

båten ligger nu hos min far som har stuga vid ekoln. problemet är dock att han har skrivit på ett kontrakt av nå slag att han inte får låna ut marken eller huset till någon. dom arrenderar. så vi får egentligen inte ha båten där och får bara åka ut å fiska om dom är där. egentligen får vi ju inte ens det. skit krongligt.
            dörrknackning lät som en bra ide=)

sen är ju ekoln så stor, så jag har ingen aning om vart man ska fiska. vi var ute en kväll men det gick käpprätt. ska köpa ekolod nu, kanske underlättar lite iaf.
            maratonpass lät kul=)

Ursprungligen postat av Nemesiz Visa inlägg
            Hej du!

Jag och min team-kamrat letar också båtplats för tillfället, och det är ju ingen lätt uppgift. Just nu funderar vi på att plåga strandborna runt Ekoln med dörrknackning, kan ju inte vara helt fel med en extra liten båt på sin brygga så länge man betalar för sig. Sällan man ger sig ut och fiskar med en 10-meters båt, och finns det hjärterum så finns det...

Men varför hänger du inte med någon ut bara om du är så sugen på att rycka några blanka? Finns ju en skön stämning oss fiskare emellan och många söker sällskap i sina båtar. Särskilt smidigt att vara flera om man t.ex trollar. För min del kan du få följa med oss ut, om du orkar med våra maratonpass!

Vad är det för båt du hittat förresten?
            Senast ändrad av Rymdsmula; 2008-05-16, 20:52.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 209 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art