Edge jerkbaitspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edge jerkbaitspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Edge jerkbaitspö

Är ute efter ett nytt jerkspö och undrar om Edge är bra. Hittade en annons på ett helt nytt, ej uppackat 6 fot up till 120 g för 600 kr. Bra pris? Någon som har erfarenhet av detta spö?

En sak till: Är det någon som vet vart man kan serva shimanorullar. Min calcutta 250 har flippat ur totalt!
    sigpic

Shimoano rullar, gå in till närmsta fiske affär och fråga om antingen dom kan göra en service eller om de kan skicka in dem på service till normark. Är ju 5 års garanti och service på dem?. Brukar iaf inte kosta något kanske 100kr för frakt osv,
    Besök gärna min blogg på:
    http://bait-fish.blogspot.com

BaitFish Lures på facebook!

Kommentera

Har ej fiskat med edge jerkbait spöt men 600 för ett helt nýtt är bra pris allafall
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

min shimano är ju lite äldre än så visserligen, snarare 10 år

någon som hört om detta edgespöt då? skulle jättegärna vilja veta lite innan jag langar upp slantarna.
        sigpic

Kommentera

Jag har ett sånt, heter numera Greys envy, hursom,ett väldans bra köp, jag är helnöjd.Bara köp.

Mvh / Paulo

Kommentera

jag tror jag går loss på det!
            sigpic

Kommentera

Har 6,6 fots modellen vilket jag vid det här laget har avverkat ca 30 heldagspass med. Ett i min mening superspö så länge du håller dig till beten under 150 gram. 6.0 och 6.6 har båda lika långt bakparti dvs längd från rullfäste till bakre spöända vilket jag uppskattar för att uppnå vettig kasstlängd. Spö som tex Buster stiff känns fullständigt värdelösa att kassta med efter att ha vant sig vid Edge eller liknande med längre bakparti. Rätt pris också jag betalde typ 1100:- för spöet när det begav sig.

Go for it säger jag!
              [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Musky Visa inlägg
                Har 6,6 fots modellen vilket jag vid det här laget har avverkat ca 30 heldagspass med. Ett i min mening superspö så länge du håller dig till beten under 150 gram. 6.0 och 6.6 har båda lika långt bakparti dvs längd från rullfäste till bakre spöända vilket jag uppskattar för att uppnå vettig kasstlängd. Spö som tex Buster stiff känns fullständigt värdelösa att kassta med efter att ha vant sig vid Edge eller liknande med längre bakparti. Rätt pris också jag betalde typ 1100:- för spöet när det begav sig.

Go for it säger jag!
                Tack för en liten beskrivning! Jag har för mig att det handlade om 6.0 också vilket är lite bättre för mig (når bara en längd av 176 cm öh) eftersom jag inte är så värst lång. Jag har ett sjöbjörnen jerk nu som senaste turen gick sönder i toppögglan. Vet ej om det blir en liten reparation där eller om jag skickar det till tippen. Lutar nog åt tippen. Och priset jag får för det verkar ju vara helbra eftersom nytt kostar 1100! Tack!
                sigpic

Kommentera

Bara att lämna in till nån affär så sätter de på en ny för några tior och ett par minuters väntetid. Skulle nog kunna köpa spöet av dig men jag gissar att det blir för mycket jobb iom att det inte är delbart.
                  Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
                    Är ute efter ett nytt jerkspö och undrar om Edge är bra. Hittade en annons på ett helt nytt, ej uppackat 6 fot up till 120 g för 600 kr. Bra pris? Någon som har erfarenhet av detta spö?

En sak till: Är det någon som vet vart man kan serva shimanorullar. Min calcutta 250 har flippat ur totalt!

Jag har ett 6 fot 6 tums Edge, Jag är kalasnöjd, Jag har (nästan) skippat mit Powermesh från Daiwa för detta Edge spö.

Vad gäller Calcuttan; släng den å skaffa dig en Ambassadeur !!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen