Köpte en till sonen, han tyckte den kändes överraskande bra i gången för det billiga priset
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskeutrustning på Lidl från 10 april
Collapse
X
-
Jag besökte Lidl idag för att köpa ett par paket flätlina. Hittade ingen lina, kom hem med en fiskeväska, en båtshake och en elektrisk motorsåg. De prylarna verkade bra.
Haspelrullarna kändes så äckligt plastiga, gjutgraderna satt kvar i spolen. Men för semesterfirare som bara fiskar nån gång om året är paketen säkert väldigt prisvärda.
Kommentera
-
Blev 3nappalarm(funkar hur bra som hellst)+spöstället (funkar nog fint till havsfiske, men jag skulle vilja ha en till för att kunna ha spöna horisontellt med nappalarmen mm, jag har beställt ett vanligt karpspöställ ist nu) Flöten funde finfint tills de blev stulna. Dock är vissa gjorda i mjuk och tunn plast och om man vill stoppa i ljusstavar finns det risk att de spricker upp en aning.
Jag köpte också vadarna men de kostade väl 139 och inte 39 eller nått sånt? mina läcker lite då jag glömde stövlarna en gång och använde vanliga skor till vadning, de fylldes med småsten och det blev ett litet hål på ena. Det läcker in lite vatten när jag använder dem men jag bryr mig inte om det tillräckligt för att laga dem.
Iår blev det arphåven som troligvis inte tål karp, men sutare, ruda brax och medelstora gäddor ska den nog klara. Blev även flätlina och betesväskan. Jag är riktigt nöjd med betesväskan. Nu slipper jag springa omkring med beteslådor i påsar och behöva leta efter dem när jag ska fiska. Nu ligger alla beten alltid på samma ställe.
Jag ångrar att jag inte köpte baitrunnern, de hade en kvar när jag var där första gången. Jag skulle behöva en baitrunner till regnbågsfiske och braxenfiske. Nu har jag bara jaxon vorus i storlek 500 och 400 vilket är rullar med så mycket lina att man aldrig behöver oroa sig för linbrist ens när man fiskar efter stor karp.
Jag ångrar även att jag inte tog ljusstavarna nu när jag hört så mycket bra saker om dem.
Det blev även en regnponcho, fast jag vet inte om jag passar i den än. Jag vågade inte ta flugfiskevästen då jag inte visste nått om storleken....
Kommentera
-
Köpte lys stavarna förra året och dom funkar lika bra i år. Napplarmet jag köpte då ( vet ej nåt om årets) är klockrent !Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !
Wallins Fiske Team Stugun
Stuguns Pike Fishing Center
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inläggBlev 3nappalarm(funkar hur bra som hellst)+spöstället (funkar nog fint till havsfiske, men jag skulle vilja ha en till för att kunna ha spöna horisontellt med nappalarmen mm, jag har beställt ett vanligt karpspöställ ist nu) Flöten funde finfint tills de blev stulna. Dock är vissa gjorda i mjuk och tunn plast och om man vill stoppa i ljusstavar finns det risk att de spricker upp en aning.
Jag köpte också vadarna men de kostade väl 139 och inte 39 eller nått sånt? mina läcker lite då jag glömde stövlarna en gång och använde vanliga skor till vadning, de fylldes med småsten och det blev ett litet hål på ena. Det läcker in lite vatten när jag använder dem men jag bryr mig inte om det tillräckligt för att laga dem.
Iår blev det arphåven som troligvis inte tål karp, men sutare, ruda brax och medelstora gäddor ska den nog klara. Blev även flätlina och betesväskan. Jag är riktigt nöjd med betesväskan. Nu slipper jag springa omkring med beteslådor i påsar och behöva leta efter dem när jag ska fiska. Nu ligger alla beten alltid på samma ställe.
Jag ångrar att jag inte köpte baitrunnern, de hade en kvar när jag var där första gången. Jag skulle behöva en baitrunner till regnbågsfiske och braxenfiske. Nu har jag bara jaxon vorus i storlek 500 och 400 vilket är rullar med så mycket lina att man aldrig behöver oroa sig för linbrist ens när man fiskar efter stor karp.
Jag ångrar även att jag inte tog ljusstavarna nu när jag hört så mycket bra saker om dem.
Det blev även en regnponcho, fast jag vet inte om jag passar i den än. Jag vågade inte ta flugfiskevästen då jag inte visste nått om storleken....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 096 visningar
1 gilla
|