snyft... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

snyft...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag fiskar vanligen ensam, men får jag 7-8 gäddor i båten på 4-5 timmar är jag nöjd, vanligen brukar någon/några ligga kring fem kilo eller över. Som mest på 4-5 timmar har jag fått dryga 20 gäddor.
    40-50 gäddor är ju ganska mycket, bra jobbat
    sigpic

Kommentera

tackar för det...MEN det är MÅNGA MÅNGA timmar på sjön som gett resultat att man hittat fina ställen.
      Det spelar ingenroll hur duktig fiskare man är om man fiskar på ett ställe där det INTE finns gäddor, då får man ju inget...
      ellr hur?

Kommentera

Originally posted by Team Zaltvatten
        tackar för det...MEN det är MÅNGA MÅNGA timmar på sjön som gett resultat att man hittat fina ställen.
        Det spelar ingenroll hur duktig fiskare man är om man fiskar på ett ställe där det INTE finns gäddor, då får man ju inget...
        ellr hur?
        Så sant så sant. Tror det är många som inte förstår det riktigt när de läser om dagsgångster 20+ st. Spelar ingen roll hur mycket vattentid du har om du bara kör på "fel" ställen.

Efter att man tycker man prövat allt få man pröva allt igen en annan dag med nya förutsättniingar vad gäller väder, vind och vattentemp och så håller man på. Tillslut kan man dra vissa slutsatser och då märker man att många kommit fram till samma sak fast man kanske inte kunnat använda det man läst förrän man upplevt samma sak själv...eller nåt

//K
        BJ@

Kommentera

Måste dock påpeka att jag föredrar en stor gädda framför många små, vilket jag lyckats bra med, X antal över 10 kg.

Många små är lätt att få...
          sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon
            Måste dock påpeka att jag föredrar en stor gädda framför många små, vilket jag lyckats bra med, X antal över 10 kg.

Många små är lätt att få...
            Det är klart. Jag har inget emot att dänga en hel dag med bara en fisk upp om den är modell större.

//K
            BJ@

Kommentera

Originally posted by cico

Det är klart. Jag har inget emot att dänga en hel dag med bara en fisk upp om den är modell större.

//K
              Nu håller jag med dig...
              Det är ju oundvikligt att man inte får en mängd mindre gäddor mellan det stora
              sigpic

Kommentera

Det är kul när det nappar.
                som mest har jag fått upp ett 30 tal gäddor på en dag, den största vägde ca 5kg.
                fanns liksom inget slut på dom, fast jag hade gärna bytt ut alla snipor mot en tio klubbare. men det var aldrig tråkigt som ni kanske kan förstå.
                jag har jagat 10 klubbaren i många år nu, PB'n på gädda ligger på 9,6kg. Men snart så.. var så säker.

Kommentera

man ska alltid ha ulspöt med sig, det är kul att drilla smågädda på lätta grejer, jag har fått en 3kg 6fot 2-12 g spö, agenda ul och 0.08 dynacable. det var kul..... de där minsta enkilosklassen är livligare än de stora, och hoppar mycket mer....

Kommentera

Var ute idag och gjorde ett frest trots feber, frös så in i norden under de få timmar jag var ute i snålblåsten på Göta Älv. Försökte pimpla Abborre med stora balansare efter tips av kompis, resultatet lika med noll (0). Hade dock efter en 5-6 kilos gädda inne vid båten, hade varit trevligt om den tagit på den lätta utrustningen, men men. Lustigt att det kan vara så stor skillnad på vår och övriga året på Göta Älv (nödingetrakten), på våren kan man ha kanonfiske, medans resten av året är mindre bra, alla jag pratat med har samma uppfattning, men varför? På andra platser brukar ju hösten (tycker jag) vara den bästa tiden för Gädda. Visserligen har jag bara fiskat i Göta Älv sedan i mars, och nästan enbart under mars-maj, ytterst sporadiskt därefter pga. tidsbrist. Så min erfarenhet av vattnet är ju ganska ringa, men faktum kvarstår att i våras var det nästan alltid några gäddor mellan 6 och 7 kg i båten varje tur och som störst 10 kg, men därefter betydligt trögare trots försök både djupt och grunt, Göta Älv är ju dock ganska stor så det krävs kanske tid...

Bara att hoppas att man inte är sämre imorgon
                    Senast ändrad av Sturgeon; 2002-10-15, 19:27.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 271 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art