Sjökort över orsasjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjökort över orsasjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjökort över orsasjön

Är det någon som vet var man kan få tag på ett sjökort över orsasjön? Har sökt ett tag bl.a. hos lantmäteriet och div båtklubbar men utan lycka.
    Jag läste i en lokaltidning från någonstans i Dalarna att dom ritat om sjökorten över siljan och orsasjön så det måste finnas något.

Är ute efter sjökortet både som digitalt och pappersvariant.

Ursprungligen postat av Mellis Visa inlägg
    Är det någon som vet var man kan få tag på ett sjökort över orsasjön? Har sökt ett tag bl.a. hos lantmäteriet och div båtklubbar men utan lycka.
    Jag läste i en lokaltidning från någonstans i Dalarna att dom ritat om sjökorten över siljan och orsasjön så det måste finnas något.

Är ute efter sjökortet både som digitalt och pappersvariant.
    Sjökort över Orsasjön finns. Vet att polaren som trollat gädda där har ett papperskort. Kolla med nautiska magasinet i Stockholm www.nautiska.se dom har nästan alla världens sjökort i lager.

(Snygg uer).
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Tackar för det snabba svaret. Jag har mailat Nautiska i frågan så får vi se vad det ger.

Är det någon som har erfarenhet från fisket i orsasjön så vore det intressant höra.

// Mellis

Kommentera

Nätfiske i samband med utplantering av öring kan starkt rekomenderas

Tackar för det snabba svaret. Jag har mailat Nautiska i frågan så får vi se vad det ger.

Är det någon som har erfarenhet från fisket i orsasjön så vore det intressant höra.

// Mellis

Kommentera

Jo jag har hört att det fisket är speciellt givande.

Och som den sk. fiskaren uttryckte sig.

"Jag la ju bara näten utanför där dom satte fisk och simmar öringarna in i nätet får dom ju skylla sig själva"

Sökande efter sjökortet är fruktlöst hittills. Nautiska hade det inte och efter många mail har jag snart givit upp. Har dock ett spår kvar att undersöka. Får jag tag på ett så får du (Gargamel) följa med till nån grynna och testa dina "Jerkebitte" på masgäddorna!

Kommentera

Jo jag har hört att det fisket är speciellt givande.

Och som den sk. fiskaren uttryckte sig.

"Jag la ju bara näten utanför där dom satte fisk och simmar öringarna in i nätet får dom ju skylla sig själva"

Sökande efter sjökortet är fruktlöst hittills. Nautiska hade det inte och efter många mail har jag snart givit upp. Har dock ett spår kvar att undersöka. Får jag tag på ett så får du (Gargamel) följa med till nån grynna och testa dina "Jerkebitte" på masgäddorna!
            Kan höra med polaren var han köpte sitt.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Halå där :-) Så här enkelt ät det ! Du skall köpa sjökortet över Siljan !!
              i den mappen du får med fyra stora blad är Orsa-sjön med !
              köpte nyss ett på bokhandeln i Mora

Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Tackar för hjälpen!

Fick höra att man kunde köpa sjökort på mora bokhandel, både papper och digital, och att orsa båtklubb även säljer dessa kort. Ska inhandla ett så fort jag kommer i närheten. Det enda smolket i bägaren är att jag hört att sjökortet har en hel del mer att önska. Men å andra sidan så är ju ett sjökort som har mer att önska bättre än inget sjökort alls.
                Ska bli en intressant vår och höst när orsasjöns grynnor ska utforskas!

Kommentera

Digitalt blir värre tror jag ? men köpa "Friluftskartan-Pro" på CD så kan du väl skriva in djupen som finns på kartbladet ! där kan du ju även göra rutter i datorn...... eller nått ........
                  Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Tackar för hjälpen!

Fick höra att man kunde köpa sjökort på mora bokhandel, både papper och digital, och att orsa båtklubb även säljer dessa kort. Ska inhandla ett så fort jag kommer i närheten. Det enda smolket i bägaren är att jag hört att sjökortet har en hel del mer att önska. Men å andra sidan så är ju ett sjökort som har mer att önska bättre än inget sjökort alls.
                    Ska bli en intressant vår och höst när orsasjöns grynnor ska utforskas!
                    Jo det är säkert så ? men det är ju en bra början ! det går ju att skriva i anmärkningar själv när du är där och guppar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 105 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art