Någon som har något att tillägga om detta spö? Går det att jämföra med shimanos speedmaster tex?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Berkley Skeletor series one
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av diedose Visa inläggNågon som har något att tillägga om detta spö? Går det att jämföra med shimanos speedmaster tex?
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggBeror på vad du menar med tillägga. Det är ett schysst spö. Series one klingorna är fina klingor.
Nämen.... menar mer om det är ett bra spö? Och om det i jämförelse är ett likvärdigt spö som speedmaster.... har provkastar med det och gillade det men gillar utseendet bättre på skeletor. Så om dom är likvärdiga köper jag skeletor före speedmaster..... och prisklassen är ju ganska lika också¨.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av diedose Visa inläggNämen.... menar mer om det är ett bra spö? Och om det i jämförelse är ett likvärdigt spö som speedmaster.... har provkastar med det och gillade det men gillar utseendet bättre på skeletor. Så om dom är likvärdiga köper jag skeletor före speedmaster..... och prisklassen är ju ganska lika också¨.
Kommentera
-
Jag har ett åttafots 4-20 gram med en ambassadeur mörrum 1601 som jag har till jiggfiske. Tycker det funkar utmärkt. Spöt är lätt och med bra känsla. Det som saknas är väl i så fall lite ryggrad till mothuggen eftersom spöt böjer sig långt ner i handtaget. Har inte haft problem att kroka fisk med det, men om man ska hitta nån svaghet så är det väl där."Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson-
Kommentera
-
Berkley Skeletor series one
Jag har ett Berkley Skeletor series one 7´ haspel som Ul spö.
Har kännt på Speedmaster och tyckte inte om greppet, annars verkar klingan fin.
Berkley Skeletor är grymt. Lätt och tunnt och ändå spänstigt (toppaktion). Skeletor-greppet passar mig perfekt. SS304 ringar känns väldigt bra.
Jim
Kommentera
-
Den stora skillnade på Skeletor och SpeedMaster är att Skeletors klinga är "snabbare". Skeletor är ett aningens styvare spö och man kan lugnt välja en kastvikt lägre på spöt än den man tänkt ha. Jag har själv ett Skeletor spinnspö 9 fot 15-40 gram. Det är ett riktigt gäddspö, men väldigt lätt och fungerar kanon! Båda är bra spön. Du blir inte missnöjd med någon av dem.
Kommentera
-
Så här ser 2007 ut http://regalmarin.shopsystem.nu/grap...oups/441_m.jpg
Så här ser 2008 ut http://blog.pro-fishing.de/wp-conten.../skeletor2.jpg
EVAn på 08modellen har hål.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 181 visningar
1 gilla
|