Berkley Skeletor series one - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Skeletor series one

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley Skeletor series one

Någon som har något att tillägga om detta spö? Går det att jämföra med shimanos speedmaster tex?
    sigpic

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
    Någon som har något att tillägga om detta spö? Går det att jämföra med shimanos speedmaster tex?
    Beror på vad du menar med tillägga. Det är ett schysst spö. Series one klingorna är fina klingor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      Beror på vad du menar med tillägga. Det är ett schysst spö. Series one klingorna är fina klingor.

Nämen.... menar mer om det är ett bra spö? Och om det i jämförelse är ett likvärdigt spö som speedmaster.... har provkastar med det och gillade det men gillar utseendet bättre på skeletor. Så om dom är likvärdiga köper jag skeletor före speedmaster..... och prisklassen är ju ganska lika också¨.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
        Nämen.... menar mer om det är ett bra spö? Och om det i jämförelse är ett likvärdigt spö som speedmaster.... har provkastar med det och gillade det men gillar utseendet bättre på skeletor. Så om dom är likvärdiga köper jag skeletor före speedmaster..... och prisklassen är ju ganska lika också¨.
        Jag har aldrig kastat med speedmaster, men jag tycker att skeletor är ett helt klart schysst spö att kasta med.

Kommentera

Jag har ett åttafots 4-20 gram med en ambassadeur mörrum 1601 som jag har till jiggfiske. Tycker det funkar utmärkt. Spöt är lätt och med bra känsla. Det som saknas är väl i så fall lite ryggrad till mothuggen eftersom spöt böjer sig långt ner i handtaget. Har inte haft problem att kroka fisk med det, men om man ska hitta nån svaghet så är det väl där.
          "Trying is the first step towards failure"
          -Homer Simpson-

Kommentera

Berkley Skeletor series one

Jag har ett Berkley Skeletor series one 7´ haspel som Ul spö.
            Har kännt på Speedmaster och tyckte inte om greppet, annars verkar klingan fin.
            Berkley Skeletor är grymt. Lätt och tunnt och ändå spänstigt (toppaktion). Skeletor-greppet passar mig perfekt. SS304 ringar känns väldigt bra.
            Jim

Kommentera

jag jämförde de spöna också när jag skulle köpa, det blev ett berkley och det ångrar jag inte en sekund

Kommentera

Den stora skillnade på Skeletor och SpeedMaster är att Skeletors klinga är "snabbare". Skeletor är ett aningens styvare spö och man kan lugnt välja en kastvikt lägre på spöt än den man tänkt ha. Jag har själv ett Skeletor spinnspö 9 fot 15-40 gram. Det är ett riktigt gäddspö, men väldigt lätt och fungerar kanon! Båda är bra spön. Du blir inte missnöjd med någon av dem.

Kommentera

Nu vet jag ju inte om du tittat på den "gamla" serien eller den nya. Men om utseendet har stor betydelse ska du definitivt välja den nya serien. Skeletor II är svart och har SIC-ringar och har ett grymt och rått utseende. Snyggaste spöt på marknaden i mitt tycke.

Kommentera

Så här ser 2007 ut http://regalmarin.shopsystem.nu/grap...oups/441_m.jpg

Så här ser 2008 ut http://blog.pro-fishing.de/wp-conten.../skeletor2.jpg

EVAn på 08modellen har hål.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art