ja bassarna diggar ja , men som sagt haspel från abu nej tack !!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Haspelrulltillverkare
Collapse
X
-
Intressant inställning. Om jag tolkar dig rätt så tycker du att företag som tillverkar en hel del billigt skräp automatiskt har dålig kvalitet även på de dyrare grejorna. Dessutom så kan de absolut inte förbättra sin kvalitet. En gång skräp, alltid skräp.Originally posted by Danne
Okuma och Tigra? De mest lågbudgetrullarna som finns. Många billiga rullar idag kan kännas sköna. Men kvalitén/hållbarheten brukar alltid sluta i fiasko. Lager, knarrar mm tar slut. Kanske inte undra på varför Shimano lovar 5 års garanti på alla sina rullar-......brukar kunna finnas en anledning.
Jag tror världen är lite mer nyanserad än så..
In vino veritas. Körsbär. hemgjort.Senast ändrad av Ralf; 2003-08-24, 07:28.
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
-edit-nej! Min inställning är abslut inte dyrast är bäst. Vart påstår jag det? Red Wolf och Tigra är lågprismärken och står i min mening inte alls till relation pris-kavlitét om man ägnar fiske till sin största hobby. -edit
Visa mig någon produkt av Tica eller Red wolf som inte är billigt!
Vad då inställning? Innan du dömer så kan du fråga vad jag grundar mitt inlägg på.....(vilket jag "nyanserar" i mitt tidigare inlägg)
Har personligen haft kontakt med marknadsansvarig på ABU som personligen själv yttrade ovan nämnda även hur otroligt det än kan låta. Om sälj och marknadsansvarig själv på ABU påpekar att Red Wolf envart heter Red Wolf och inte ABU pga av att det är billigt och inte ´på långa vägar uppnår till en kvalité som vi själva (ABU) vill stå för/göra synonymt med ABU så har jag svårt att misstro. Har peronligen haft rullar av bågge märken och kan nog bara hålla med denna kille.
...men lyckligtvis så tycks ju du ha en väldigt nyanserad tillvaro....Senast ändrad av Danne; 2003-08-23, 23:59.
Kommentera
-
Skrev en hel uppsats här men editerade ner den till följande.
Danne...
Ber om ursäkt om jag missuppfattade dig, fast även du läser in mera i inläggen än vad som står där.
Till alla..
Kvalitet är något som inte visar sig förrän efter ett antal år (3-5?) och jag tycker det är fel att helt räkna ut visa fabrikat på gamla meriter (Red Wolf har jag inte nämnt och vet inget om). Vissa tillverkare kan förbättra sina produkter och andra kan försämra dom (eller stå still).
KANSKE, och detta får jag nog äta upp, är Shimano omkörda i år. Det kan vi ju inte veta förrän om ett antal år. Att vara frälst på ett märke behöver ju inte betyda att andra är dåliga.
Nåja, det jag vet är att jag har haft en Okuma Semper (budgetrulle) i ca 4 år och den går fint fortfarande. Att jag köpt en ny var bara för att jag ville ha något nytt. Alla har vi lite prylb*g i oss.
Nu väntar Hjälmarens vatten på mig. Fast det vette f-n om jag törs mig ut. Har haft en otrolig otur sista tiden. Förra helgen körde jag på sten, Och badade mobilen. Igår drog jag på sten igen. En sak är säker, jag tar INTE av mig flytvästen. Om trenden håller i sig så druttar jag nog i sjön snart..
Skitfiske på er..Senast ändrad av Ralf; 2003-08-24, 09:06.
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
Ralf: verbal och litterär kommunikation har sina fördelar kontra nackdelar. Ibland blir det lite övertydning :rulla: och missuppfattning. Ser nu att Red Wolf inte alls var inblandat i din dialog. Ber om ursäkt.
Annars kan jag hålla med om att Okuma tillverkar schyssta rullar som både håller länge och är trevliga att fiska med. Priset är dessutom mycket mer humant än övriga rullar. Upplever dock personligen en ojämn kvalité bland modellerna. Sedan slår, imho, Shimano och dess hållbarhet/kvalitét Okuma med hästlängder.
När Shimano t.o.m på sina billigaste rullar kan utlova 5 års garanti så stiger förtroende än mer.
Jag sågar dock totalt rullar som Red Wolf. Finns säkert exemplar som håller och fungerar tillfredsställande. Men ställer man höga krav på kvalité så är det en rulle som i min mening går bort. Passar möjligtvis som nybörjarrulle.
Skitfiske och knyt flytvästen hårt
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar