Ursprungligen postat av JerkyJerk
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
JätteGädda
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggDen där är väl inget, det togs ju nyligen en mkt större i Canada!
Kolla bilden, den är FEEEETTTT.
Fan va grymt! Den är MKT lik den som togs i italien :O ! T.o.m samma fångstman
!
Kommentera
-
Som ni säkert sett är den photoshoppad! Kolla annars kantlinjerna på stjärt o fenor.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggDen där är väl inget, det togs ju nyligen en mkt större i Canada!
Kolla bilden, den är FEEEETTTT.
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Tror absolut inte den är fotoshoppad!Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inläggSom ni säkert sett är den photoshoppad! Kolla annars kantlinjerna på stjärt o fenor.
Uttern_
Kommentera
-
Om den nu är definitivt fotoshoppad så förmodar jag så klart att du har konkreta bevis för ditt påstående.Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inläggDet var bilden Frode bidfogade som definitv är "shoppad"
Så lägg upp dina bevis och hänvisa till dina källor, annars ska du inte komma med ogrundade påståenden.
Kommentera
-
Jag har inga källor,
Jag tyckte bilden såg skum ut. laddade ner den och förstorade.
Kollade utefter fenkanterna..... om man ökar förstoringen ser man på flera ställen att det finns grå och vit färg utanför fenor o kropp som inte ser ut att höra dit.
Men vad vet jag... ska inte komma med några kategoriska påståenden.
Uttern_Senast ändrad av Uttern_; 2008-03-03, 17:18.Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Jag ser inget som tyder på att den är ps'ad. Jag har förstorat den och har jobbat en del i PS och anser mig veta hur en del manipuleringar blir. Om det är någon som har manipulerat bilden så är han inget annat än ett geni. Man kan tydligt se att den inte ens är påverkad genom "liquify"/"gör flytande" som annars är det givna verktyget. Det kan man se genom att linjer nära fisken inte på något sätt är böjda - går att komma runt med mycket jobb och tyder återigen på ett rent geni som gjort det. Det är rätt lätt att slänga ur sig att en bild är PS'ad utan att veta vad som i så fall krävs av ursprungsmaterialet och slutprodukten...Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inläggJag har inga källor,
Jag tyckte bilden såg skum ut. laddade ner den och förstorade.
Kollade utefter fenkanterna..... om man ökar förstoringen ser man på flera ställen att det finns grå färg utanför fenor o kropp som inte ser ut att höra dit.
Men vad vet jag... ska inte komma med några kategoriska påståenden.
Uttern_
Det du ser som avvikande färg i kontrastrika övergångar är artefakter vid jpeg komprimering och/eller skärpningsartefakter (dessa överdrivs när bilden är nedskalad så mycket som den är i det här fallet). Dessutom så är där en del blänk i fenkanterna som kan anses konstiga (det tycker iofs inte jag).Senast ändrad av CalleX; 2008-03-03, 17:25.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 532 visningar