Emån vid Vetlanda/Holsbybrunn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Emån vid Vetlanda/Holsbybrunn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Emån vid Vetlanda/Holsbybrunn

Har stuga utanför vetlanda(kleva gruva för de som känner området). Nu är det ju så att Emån rinner där och är nyfiken på öring fiske där. Har tidigare fått gädda o abborre(1,1 kg) i ån. Men det ska tydligen finnas öring med, både naturlig och inplanterad. Är det någon som vet mer????

finns med alla säkerhet öring i ån.. annars finns det ju fetto färnor

Kommentera

Jo, tyvär inte så insatt i färn fisket. Kanske något o testa till sommaren....

Kommentera

Rycker liv i denna tråden igen för att se om någon vet något om fisket eller kanske vet vart man vänder sig. Har snackat med ett par gamla bönder som skulle vara insatta och de svarade typ "Jo nog finns d fisk, de satte i 25 kg öring 1973". Ok svara jag då och frågar vidare om fiske kort och får till svars "Jo jag tror att börje i svängen säljer kort men inte hit".
        Nåväl det vore önskvärt om det finns någon här på Fs som kan vägleda mig.
        Tack på förhand..

Kommentera

Dammar av min gamla tråd och hoppas på att någon vänlig själ kan tipsa lite om hur det är med fisket i Emån vid vetlanda/holsbybrunn. Tänkte åka dit ikväll.

Kommentera

jag har hört att det finns bra med öring/lax? där. hittade ett klipp på em på www.mittfiske.se. klicka på webb-tv och sen fluga. och längst ner i hörnet finns det ett klipp. är det samma å eller en annan?
            [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av rednil Visa inlägg
              jag har hört att det finns bra med öring/lax? där. hittade ett klipp på em på www.mittfiske.se. klicka på webb-tv och sen fluga. och längst ner i hörnet finns det ett klipp. är det samma å eller en annan?
              Samma å fast längre ner. Där jag fiskar är längre inåt landet och ån ska både ha stationär öring samt inplanterad. Folk i trakten verkar dock inte så insatta.
              Men tack för tipset. Kanske satsar på att dra lite abborre istället för det finns en o annan storväxt.

Kommentera

Ursprungligen postat av fiske furre Visa inlägg
                Samma å fast längre ner. Där jag fiskar är längre inåt landet och ån ska både ha stationär öring samt inplanterad. Folk i trakten verkar dock inte så insatta.
                Men tack för tipset. Kanske satsar på att dra lite abborre istället för det finns en o annan storväxt.
                hehe okej men skitfiske på dig
                [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Testa efter kraftverket på sträckan mellan Alseda och Ädelfors, Där har jag fått en hel del öring. Framförallt om man står på betong kanten nedanför kraftverket. Kort säljs i det stora röda huset mitt emot gruv och mineral museét i Ädelfors och i guldvaskningen.
                  Fiske är hårdrock!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 015 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art