Gäddmete med strömmingsfilè - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete med strömmingsfilè

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För i helvetet, åter till ämnet. Vi vill ha ett vettigt svar!
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
      För i helvetet, åter till ämnet. Vi vill ha ett vettigt svar!
      hej ZanderAngler (GösAnglarn); Iries ämne var: "tänkte prova flötmeta med strömmingsfilèr, har inte kommit på något bra sätt att tackla filèn. Att tackla det som deadbait, borde funka ? Någon som har tips ? föresten, någon som har erfarenhet av att meta gädda med strömming ?erfarenhet av att meta med strömmingsfilèr, hittade inga hela strömmingar i butiken"

Mitt ärliga svar är: Vill du flötmeta med strömmingsfiléer tycker jag att åtminstone gäddan föredrar att hugga på hela, "blänkande" strömmingar istället för vita filéer. Gäddan lokaliserar sitt byte med hörsel, syn och vibrationssinne (sidolinjen).

Å andra sidan om du fiskar gös kan den många gånger hellre hugga på en strömmingsfilé än en hel strömming. Anledningen är att gösen är en fisk som ofta lokaliserar sitt byte med luktsinnet men även med hörsel, vibrationssinne och mörkerseende (syn).
      Det är svårt att konkret hålla sig till ämnet när man diskuterar (snackar) med likasinnade!
      Go for the Big Pikes & Walleyes!
      Old Firehand

Kommentera

Det finns ju vissa tveksamheter när det gäller angling! Beror iofs på antalet don!

Nu skippar vi detta tjafs och önskar irie lycka till! På fox hemsida finns det bra tips för allt predatormete!! med död eller levande agn! Annars är sökfunktionen på forumet kanon!!

Puss
        SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Lite offtopic kanske ...för några år sedan fiskade två båtar i Sthlms ström efter havsöring.Tre man i den ena (bla jag) två (mot slutet) i den andra. Fyra man körde flötemete/död nors per drivande båt. Jag missade ett hugg på nors, polaren likaså. Tre Hö kom upp totalt. Trippel av min kompis...samtliga på död, rensad, urtagen tidigare fryst strömming...Kommentar av känd fiskare i den andra båten när han frågade hur det gått för oss och när jag berättade att "vi" fått tre, samtliga på rensad urtagen strömming " Det är för fan inte sant" ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 094 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art