Gäddfiske norra vättern!?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske norra vättern!?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske norra vättern!?!

Jag och min polare ska upp i mitten av mars o göra ett första försök i norra vättern(vi utgår ifrån olshammar).
    jag skulle behöva lite tips om lite allt möjligt, om nån vill dela av sig av hotspots, beten och färger som fungerar bra där uppe och andra saker som kan vara bra att tänka på. Jag är mycket tacksam för svar!

Tack på förhand/ Joel
    http://blogg.gaddajager.se/#home

Prova gärna en kräftjigg om inget annat fungerar, gäddorna där uppe äter mycket kräftor.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg
      Jag och min polare ska upp i mitten av mars o göra ett första försök i norra vättern(vi utgår ifrån olshammar).
      jag skulle behöva lite tips om lite allt möjligt, om nån vill dela av sig av hotspots, beten och färger som fungerar bra där uppe och andra saker som kan vara bra att tänka på. Jag är mycket tacksam för svar!

Tack på förhand/ Joel
      hej Dandark; Björn Blomqvist, Sportfishing News, fångade en vårvinterdag för några år sedan en 16,35 kilos Vätterngädda på trolling i närheten. Jag misstänker att fångstområdet var något närmare Motalaviken. Betet var en wobbler Bomber 16AE-LEF15 (gröngul Bengal Fire Tiger-färg). Kanske kan det vara något för dig att slå med en annan Bomber 16A?
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Snarare så att det är kräftorna som käkar en massa gäddor.

Frågan är om inte kräftor är det mest dominanta djuret i Vättern.
        Senast ändrad av Scaner; 2008-02-21, 17:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          Prova gärna en kräftjigg om inget annat fungerar, gäddorna där uppe äter mycket kräftor.
          Det blir han säkert extremt framgångsrik med...
          sigpic

Kommentera

Kräft jigg? pffff löjligt men en EXO hade nog varit grymt

Your muskie fishing network. Muskie Lures, Muskie Products, Musky How To Videos, Musky Articles, Musky Clothing and much more. Drifter, ERC, Sennett, Loke

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
              Snarare så att det är kräftorna som käkar en massa gäddor.

Frågan är om inte kräftor är det mest dominanta djuret i Vättern.
              Hej Scanner; Kräftorna i Vättern äter det mesta som finns och lever nere vid botten! Förr i tiden sades det vara skjutningarna utanför Karlsborg som decimerade rödingen och förstörde deras lekområden. Personligen tror jag att det är det enormt ökande antalet hungriga kräftor i i Vättern som är den största faktorn när det gäller att hålla rödingpopulationen på en låg nivå.
              One day spent fishing adds another day to your life!
              Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg

Tack på förhand/ Joel
                Va uppe där för ett par år sen va bara blått som gällde . Nils master 15-18 cm blåa den spöa tom skymningszalten.
                Tänk på att det krävs tillstånd för trolling polarn hade blivit utskälld för ett tag sen. Ja resonera som man gör i sthlm ju längre in ju bättre är de . Men ja kan ju ha fel. Vi fick bara massa 2-4 kg .

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                  Va uppe där för ett par år sen va bara blått som gällde . Nils master 15-18 cm blåa den spöa tom skymningszalten.
                  Tänk på att det krävs tillstånd för trolling polarn hade blivit utskälld för ett tag sen. Ja resonera som man gör i sthlm ju längre in ju bättre är de . Men ja kan ju ha fel. Vi fick bara massa 2-4 kg .
                  Fiskekort gäller för trolling inom vissa områden, annars är det totalförbjudet, men det verkar inte hindra majoriteten...

Uberola och Alessandro kan ju ta en match med era kräftjiggar, gissar att det blir lika...
                  Senast ändrad av Flodebanan; 2008-02-21, 21:08.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Fiskekort gäller för trolling inom vissa områden, annars är det totalförbjudet, men det verkar inte hindra majoriteten...

Uberola och Alessandro kan ju ta en match med era kräftjiggar, gissar att det blir lika...
                    Hej Flodebanan; Du som kan och behärskar det mesta inom sportfisket vet nog och kan säkert hitta var det har skrivits här på FiskeSnack om Var, När och Hur man får trolla i Vättern. Motalaviken vill jag minnas hör till de delvis fredade zonerna. Fisketillsyningsman för Vättern Dagge Johansson, som också är personlig vän och fiskekompis till redaktör Björn Blomqvist, Sportfishing News kan nog via mail eller brev tillhandahålla trollingfiskare sakkunnig information om fisket i Vättern.
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Ps. Dagge Johansson var med Björn Blomqvist i båten när Björn fångade tidigare nämnda 16,35 kilos Vätterngädda på trolling i Vättern på en Bomber 16AE-LEF15.. Ds.
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2008-02-22, 16:47.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 048 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art