Ursprungligen postat av fiskenez
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vårgädda i blekinge
Collapse
X
-
Visst finns de stora gäddor i Småland också.. men man måste ju vidga sina vyer lite.
-
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med detta, översittar attityd på hög nivå. (så länge jag inte tolkat ditt inlägg helt fel)Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggDu verkar grym på blekingefisket! Vad har du fått senaste turerna du varit ute?
Självklart är det väldigt förenklat och riktigt så lätt är det givetvis inte. När jag fiskar brukar jag iallfall söka efter lite längre grundplatåer med "leopardbotten" och färgat vatten, gärna i anslutning till lite djupare vatten. Va ute senast igår och då stod där massvis med gädda från 0.6 och grundare och väldigt mycket fisk i anslutning till och inne i vassen. Tyvärr var det glasklart i vattnet och vattennivån sjönk med 40cm under dagen så fisket vat inte helt enkelt, men 6 gäddor lyckades vår båt peta upp iallfall.
Kommentera
-
Alla vet väl att blekingefiskare inte kan fiska, utan är bara bortskämda med 10+ i varje vikUrsprungligen postat av christian Visa inläggNejnej det är aldrig för tidigt. Bara dra ut till närmaste vik med ett djup under metern och nöt med buster/big bandit shallow i mörka nyanser. Det går knappat att misslyckas. r.
Kommentera
-
Tror inte alla førstår att "det väldigt förenklat och riktigt så lätt är det givetvis inte"? Folk læser det dom vill læsa, "det går næstan inte att misslyckas" ær nog något som många gærna stærker sjælvførtroendet med, och sækert triggar många till en tur?Ursprungligen postat av christian Visa inläggFörstår inte riktigt vad du vill ha sagt med detta, översittar attityd på hög nivå. (så länge jag inte tolkat ditt inlägg helt fel)
Självklart är det väldigt förenklat och riktigt så lätt är det givetvis inte. När jag fiskar brukar jag iallfall söka efter lite längre grundplatåer med "leopardbotten" och färgat vatten, gärna i anslutning till lite djupare vatten. Va ute senast igår och då stod där massvis med gädda från 0.6 och grundare och väldigt mycket fisk i anslutning till och inne i vassen. Tyvärr var det glasklart i vattnet och vattennivån sjönk med 40cm under dagen så fisket vat inte helt enkelt, men 6 gäddor lyckades vår båt peta upp iallfall.
Blekingefisket ær en sjælvspelande cirkus. De flesta ær heta, så dom nærmast øverhettar. Triggas av minsta rapport. En fångad och rapporterad tia, resulterar i extra 20båtar ute helgen efter. Varje kænd plats fiskas flera gånger (se hur vanliga återfångsterna ær). Verkligheten ær att minst hælften inte får något alls. några får lite ex " men 6 gäddor lyckades vår båt peta upp iallfall." och en båt kommer rætt och får en fin på 10,3. Det ræcker før att samtliga platser skall bankas helgen efter också..
Vill inte vara synisk och grinig, ær ledsen før det, men kunde inte hålla mig..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Och det kommer från en Norrlänning som inte vet hur bra han har det hemmavid?!Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggAlla vet väl att blekingefiskare inte kan fiska, utan är bara bortskämda med 10+ i varje vik
sigpic
Kommentera
-
Det enda som är bra är ju att man slipper trängsel och hysterin på heta ställen.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggOch det kommer från en Norrlänning som inte vet hur bra han har det hemmavid?!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av EsoxLucius1 Visa inläggHej!
Vid preem i Karlskrona hittar du en ramp för sjösättning, den bästa i skärgården.
Kan även tipsa dig att ta båten till sunden runt hasslö, bollöarna och aspö , där finns riktigt stora as!
Varmt välkomna!
finns de någon ramp på hasslö?
Kommentera
-
-
Hehe mmmm hur många är det som fiskar gädda hoss er? inte många. Trotts det har du och Emma fått varsin 14+ fisk, hur många fångas det i blekinge på ett år över den vikten? 1 kanske 2 och då är det bank varge helg av många fler fiskare. Det ni missar på är ju den långa vintern.Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggAlla vet väl att blekingefiskare inte kan fiska, utan är bara bortskämda med 10+ i varje vik
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34
|
9 svar
1 246 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 108 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 052 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 596 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
men Småland är inget man spottar på vad gäller kustgädda..
Kommentera