Fy fan!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fy fan!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fy fan!!!

Kom nyss hem efter 3 timmars fiske... Stod och harvade genom hela viken utan resultat så jag tog fram ett lättare spö för aborre, satte på en liten jigg utan tafs och vips så sitter en gädda på uppskattnigsvis på första kastet.. men den tog med sig jiggen ner i djupet efter ca 5 min..
    När jag hade packat ihop och skulle sätta mig på cykeln så kommer det fram en drivande gubbe i en båt med kraftigt böjt spö och fumlar med något i båten(relingen ivägen) och upp kommer snart en huggkrok som han gaffar gäddan med och jag tror fan inte mina ögon när den kommer upp! En säkert 110cm lång gädda på säkert 10 kilo håller gubbfan i gaffen! han lägger den i båten och krokar av den och sedan lyfter han ena åran och bankar på gäddan i säkert en halv minut Sedan håller han upp den med sönderslaget huvud och vinkar glatt till mig... Han fick ett finger sen drog jag hem...
    Vill ha båt!

/Lazinko

Kommentera

perkele

Precis som den stora majoriteten av alla fiskare här uppe i norr......

"Gäddor är bara skit, slå ihjäl alla du ser" "De äter upp alla öring och harr...." "Jag får flera kronor per kilo på BD fisk....."

En gubbe vart nästan förbannad på mig en gång i Överkalix när jag sa att vi släpper tillbaka alla gäddor vi får.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Än värre hade det varit om gäddan hade haft din jigg i mungipan

Kommentera

FY FAN!

Kommentera

Räckte finger... wohahahaha!

Kommentera

Surt!
              Kan vara svårt att förklara sitt beteende med C&R för en del, speciellt äldre människor.
              Jag råkade nämna för en äldra dam att jag släpper tillbaka de flesta gösar jag får, jag blev helt idiotförklarad!.
              Damen menade att det var som att kasta i oxfile i sjön.....

Jag undviker att förespråka C&R för mycket när man sällskapar med äldre människor, många av dem fiskade nog förr för att spara in några slantar.
              Det kan vara svårt att lära en gammal hund att sitta.........
              El Pico

Kommentera

Tack!! det är skönt att se att fler upplever detta konstiga "fenomen" av att äldre inte fattar att man Fångar-Fotar-Friger...
                Men jag slutar inte att förespråka C&R för den sakens skull!!
                Nä, jag babblar på om hur kul det är att fiska och att se hur den STOOORA Gäddan pigg & kry simmade tillbaka ner i djupet!!
                Dels för att sprida lite C&R tankar, men också för att reta dom lite extra!!

P.S. Nästa gång du ser en så'n gubbe, ge han ett fett finger från mig med!!
                Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Ja, dumt med folk som tar upp så stora gäddor. Ser ingen mening i det.
                  När jag brukar diskutera C&R med ej fiskeintresserade folk brukar jag använda följande argument.

1. Jag fiskar för att jag tycker fisket är roligt, inte för att det är kul att döda fisk.
                  2. Skulle jag börja ta upp fisk så skulle den aldrig bli uppäten, enbart ta plats i frysen.
                  3. Jag är stolt som hjälper att hålla kvar beståndet av fisken men fortfarande ha fiskeintresset och fisket i behåll.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Kanske hårt att säga men den generationen dör snart bort... Saknad av ingen! Missförstå mig inte nu, självklart så önskar jag inte livet av någon men det sköter sig själv...
                    Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 047 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art