Busters nya jerkspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Busters nya jerkspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ska man ändå köpa ett spö för tung fiske finns det ingen anledning att titta på kina spöna när usa påkarna är beprövade för tungt fiske i kallt väder. Den dagen man står där med knäckt spö under galet vårfiske ångrar man sig nog rätt snabbt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
      Ska man ändå köpa ett spö för tung fiske finns det ingen anledning att titta på kina spöna när usa påkarna är beprövade för tungt fiske i kallt väder. Den dagen man står där med knäckt spö under galet vårfiske ångrar man sig nog rätt snabbt.
      Det gör man nog, men jag har inte hört talas om några spöbrott på CWCs serie. Sånt brukar ju sprida sig rätt fort.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Det gör man nog, men jag har inte hört talas om några spöbrott på CWCs serie. Sånt brukar ju sprida sig rätt fort.
        Hört om 2 men sen om det är handhavande fel eller inte är en annan sak. dom flesta som fiskar med strike pro spön fiskar nog inte heller med tunga beten utan oftast med buster/big bandit. Spöna känns fina till lite lättare fiske dvs 150g och ner men står man och bankar 180-200g beten hela dagarna kanske det inte är riktigt optimalt att ha ett spö som är maxat vid dom vikterna.

Kommentera

Ha ha ha ha !! Gummi ba..an råkade pånka en med 340 gr bete i pannan på en blekfett, överspolad polengädda på 14 kilo !! Hade de varit lite mörkare så hade den lyst av beckerel !!
          Han körde säkert på den fan me propellern !!! Jagade väl stackarn upp på land med sin blåtpalja !!

Ser ni honom se till att ja sökt Lss pån !! Kan inte ha han farade hur som helst här nere under tävlingen. Skrämmer ju de nya deltagarna !!
          Han + en gummi k.k i näven kan vara rätt hemskt !!

Cwc gör sjysta prylar !! Prolodgic gör sjysta prylar, provade deviator ! helt ok för 129 kr !!
          Attitude har sjysta grejer !! Hellhound är ren kärlek ! Men det var tider när man kunde åka hem till GARAGET o handla prylarna !! Nice !
          Senast ändrad av Fredrik"Gluggen"Radsby; 2008-02-16, 18:36.
          RODDAN

Kommentera

Ursprungligen postat av carlito Visa inlägg
            Är det inte exakt samma klingor som tidigare?Bara lackade o nya handtag.Tycker personligen att man får extremt mycket mer för pengarna om man köper ett St croix Premier för samma pengar.Tom Triumph är ett schysstare spö o ligger på en tusing ord pris.

jo det är som du säger samma klinga men ny färg och lite längre framhandtag.

Kommentera

Kassörskan... Jo man tackar, plitjävel!

Jag tycker hela serien av de nya strike pro:na har varit riktigt nice, helt ok utseende, lätta spön, med fin känsla. Själv rankar jag nog själv 6.8´ högre än 6.10´, men så är man ju en tvärhand hög...

ps:
              Du får kanske fundera över datumet för piketävlingen, den krockar ju med två mässor. (Eller får de flytta mässorna.) Kanske bättre att ta den helgen innan, så blir det mer deg i fyllekassan!

Din hundring ska jag bränna på en fjolldrink till rörmockarn eller Josefsson så du får dig nåt du med...

// P
              mer minor i trålarna

Kommentera

Är du full Radsby?Piotr:Kände på 6'10 på söder idag.Ett helt ok spö.Vidhåller dock fortf att Premierserien e hästlängder bättre för de pengarna.Ska du jobba på ngn av mässorna eller ska vi fiska?
                vade retro esox lucius!

Kommentera

Såg att ni ska på Nässjö mässan ! Tråkigt men helgen innan är påskhelgen o de är uteslutet pga då är de fler som är upptagna med familj o dyligt. Sen är de mest Specmete på mässan.
                  Så folk får välja är inte mer med det ! Kommer de 10 personer så är de ok !! En tusing för lite härligt gäddfiske är inte fel !! Ska fiska för dig med !! Så carlito ! ta me dig Premier påken så fiskar vi o sen åker vi hem till Rörmokarn på kvällen o dricker Teuqila me knack !! ha ha ha !! Får väl tillägga att min vän o fiske broder Josefsson är mer än välkommen så klart !! Sen är det ju grymt störande att just han har tagit större fisk !! grrrr !! ha ha ha !! Högt till tak ska de vara !!
                  Senast ändrad av Fredrik"Gluggen"Radsby; 2008-02-16, 19:21.
                  RODDAN

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                    Om det är Busters borde det heta typ " Söders Jerk". Men det ser ju konstigt ut när man blandar språk och då passar kanske "The Jerk of the South" bättre.
                    Knivig fråga det där.....
                    Alla spön för riktigt fiske ska ha en handlängd med kork framför rullfästet. Där finns inget utrymme för diskusition.

//Stefan

.
                    Hej Rudan; Där håller jag med dig till 100 % ! Med en handlängds korkhandtag framför rullfästet blir du mycket snabbare och även starkare vid krokningen av riktigt grova, hårdkäftade gäddor. Just detta "fenomen" med handen framför rullen vid jerkbaitfiske demonstrerade jag den 31/10 1997 för Anders Forsberg, FFA och Stefan "Trumman" Trumstedt utanför Björkö, Västervik när Stefan T. och jag blev nerbjudna av FFA-redaktörn Johnny Albertsson att få fiska gädda en dag med gäddfiskeproffset Anders Forsberg. I min hand höll jag ett 5´8" Graphiter No 1217 Lamiglas jerkbaitspö inköpt i Minnesota 1982. Multirullen var en Daiwa Procaster PR35SH 7,1:1 Super-Hi-Speed och längst ut på 0,41 mm PowerProlinans förlängning en 12" 80lb ståltafs satt en 9" brungul, flytande och beprövad Suick 9"LH. Anders Forsberg såg ut som en "fågelholk" när han undrade vad det var för konstiga grejor jag fiskade med. Vi fiskade från kl. 10.30-15.10 över 2,5 - 5 meters vattendjup. Vinden blåste nordväst 4-8 m/sek och vattentemperaturen låg på +5,1 -5,3 gr.C. Vattnet var kristallklart och solen lyste emellanåt bland de grå molnen. Vår fiskeguide Anders Forsberg fick 2 gäddor 2,0- 2,5 kilo på en vältuggad, sjunkande Zaltwobbler i Papegojfärg. Stefan Trumstedt fick 8 gäddor på en abborrfärgad Swim Whizz Nr 511 mellan 2,5 och 4,3 kilo och 2 gäddor i ungefär samma storleksklass på en rödorange Bomber 16A-LEF11. Själv lyckades jag nöta fast 6 gäddor mellan 2,9 och 5,7 kilo på Bomber 16A-XM7, Swim Whizz 511 och Cisco Kid 601....men jag fick inte ett enda huggg på min brungula Suick.
                    One day spent fishing adds another day to your life!
                    Old Firehand
                    Ps. Isen har lagt sig i Bosses vik i förrgår.Ds.

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                      Hej Fredrik
                      Nää jag är oskyldig till det där spöt, dock är jag inte helt overksam utan håller som bäst på med att ta fram en ny spö serie åt ett annat företag. Med lite tur så hinner de fram till hösten eller i värsta fall till våren, så håll utkik ! För de kommer att bli grymma !
                      Lilla Jycken; Det är redan vår nu!
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar