I skolåldern var jag väldigt fascinerad av böcker skrivna av Curt Lindhè, både hans böcker om fiske och även om fiskarna i sig. Jens Ploug Hansen och Arne Broman har också skrivit bra böcker, och Hans Lidman har en skön berättarstil, även om jag inte läst så många av hans böcker ännu.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Favoritförfattare
Collapse
X
-
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
-
Mikael Engström! Kan förrutom det han skrivit tipsa om sommar i P1 med Engström. Har faktiskt kikat lite i hans barnböcker också och insett att jag skulle ha gillat dem skarpt när jag var yngre.
Länk till Sommar i P1 med Mikael Engström. Datum 11 juli.
Kommentera
-
Dexter Petley clinches it for me, heres the mans blog, http://lettersfromarcadia.blogspot.com/ He’s been a waterlog magazine regular for years. A bloody genius!! A decent angler an a good mate!! Fuck that sounds bias!! No really he’s worth a look, the carp angling rebel!
/WW
Ps taking of Yates Limnos, where’s my film got to? You charlatan!!
I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Mäktigt, nåra nya utlänska namn, skall lätt kollas upp. Stort tack för tipsen.
Alex: Ploug Hansen verkar skitsvår att få tag i, hittade en "Ädelfisk" på tradera men den verkar lite smådyr, får avvakta och kolla vad som händer
Mink: Jag håller helt med, det känns som det är svårt att tillämpa metoderna i de mer tekniska böckerna. Jag är ute efter fiskehistorier, inspiration, stämning å så när jag letar böcker. Helt klart. Va därför jag fastnade för han Grierach, va nästan lite filosofiskt
Nostra: Storartat, trevligt, skall ladda å lyssna på väg till jobbet imorrn. Har inte läst nåt av honom men hört namnet såklart, måste absolut kolla upp.
Chris Yates, Mikael Engström, Arne Broman (hade glömt honom), Erwin Andersson, Thommy G har jag aldrig hört talas om, måste kollas upp.När drar vi?
Kommentera
-
Läser Mick Brown just nu (en bok som heter "Pike fishing - The practice and the passion"). Har läst en del av han innan och kollat på en del filmer. Tycker han skriver riktigt skönt, den rätta känslan infinner sig och man bara myser när han beskriver om sin kärlek till gäddan och berättar sin historia. Detta blandat med sköna tips som han absolut inte prackar på en, utan bara hur han gör.
Rekomenderas!_______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
B.B. er Denys Watkins-Pitchford som bla. har skrevet:Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inläggOlof: det låter intressant, en till till listan. Tack.
Dimitri: Vem är B.B.?
The Fisherman's Bedside Book og Confessions of a Carp Fisher.
Kommentera
-
JPHs "Gädda, abborre och gös", "Havsfiske" och "Ädelfisk" finns säkert att låna på biblioteket...Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inläggMäktigt, nåra nya utlänska namn, skall lätt kollas upp. Stort tack för tipsen.
Alex: Ploug Hansen verkar skitsvår att få tag i, hittade en "Ädelfisk" på tradera men den verkar lite smådyr, får avvakta och kolla vad som händer
Mink: Jag håller helt med, det känns som det är svårt att tillämpa metoderna i de mer tekniska böckerna. Jag är ute efter fiskehistorier, inspiration, stämning å så när jag letar böcker. Helt klart. Va därför jag fastnade för han Grierach, va nästan lite filosofiskt
Nostra: Storartat, trevligt, skall ladda å lyssna på väg till jobbet imorrn. Har inte läst nåt av honom men hört namnet såklart, måste absolut kolla upp.
Chris Yates, Mikael Engström, Arne Broman (hade glömt honom), Erwin Andersson, Thommy G har jag aldrig hört talas om, måste kollas upp.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar