Fiske på TV - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på TV

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske på TV

Jag har precis flyttat från "landet" till hyreshus och fått tillgång till comhems kabel-tv nät. Jag har sett att en del kanaler visar fiske då och då. Främst engelskspråkiga program. Jag har redan TV4+ och kan se "Jakt och fiske". Har ni några tips på andra kanaler och fiskeprogram?

MVH

PL
    -----------

<"))))><

är väl discovery som visar lite olika på morronen, tex rex hunt och ibland matt hayes

Kommentera

Jag har märkt att det går en hel del fiske på Discovery Travel & Living.

Klockan 9.55 vardagar är det fiske, alla dagar jag har kollat har det varit det i alla fall.

För en stund sedan såg jag på ett program där dom flugfiskade lite olika laxfiskar i Kanada. Såg riktigt härligt ut, vilka miljöer! Underbart klart vatten med mycket fina fiskar. Dom fick bla regnbåge och någon annan laxart, men kommer inte ihåg namnet. Dom han även med att fiska en del stör i en flod.
      Har för mig att programmet heter "Spencers fiskeäventyr".9.55 började det imorse, och det går på vardagar samma tid, nästa vecka på måndag är det torskfiske i Norge.
      Jag måste säga att jag gillar det programmet, sköna personer som har programmet, roligt att kolla på, hyffsat mycket fiske, lite annat tyvärr, men inte så farligt. Helt klart värt att se det. Dock är det bara 30 min långt.

Sen har dom andra fiskeprogram också på samma kanal. Buena Vista Fishingclub fiske från cuba, jag tycker inte det ä speciellt roligt om jag ska vara ärlig, det är på tok för mycket saker som inte handlar om fiske, är tex ganska mycket om kulturen osv. Men jag ser på det i brist på annat. Vet däremot inte om det går fortfarande, såg nämligen sista programet för ett tag sedan, men dom kanske kör repriser på hela säsongen om ett tag.

Sen har dom även Läcker fångst men det har jag inte sett speciellt mycket av, så kan inte kommentera det programmet.

Via canal digital får man tillgång till den här kanalen. Vet inte om den går att få tag på via någon annan leverantör.

Kommentera

Matt Hayes program suger pung
        Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

buena vista fishing club har några bra avsnitt, men dom har visat samma 10 avsnitt i över ett år nu på travel & living, läcker fångst har ingenting med sportfiske att göra alls. discovery har ju rex hunt, och ett par andra fiskeprogram, men de sänds oftast nattetid eller runt 5-6 tiden på morgonen, jag har både de kanalerna men jag håller mig till tv4+. eftersom det nästan alltid bara sänds en massa repriser om och om igen på discovery kanalerna

Kommentera

Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
            Jag har märkt att det går en hel del fiske på Discovery Travel & Living.

Klockan 9.55 vardagar är det fiske, alla dagar jag har kollat har det varit det i alla fall.

För en stund sedan såg jag på ett program där dom flugfiskade lite olika laxfiskar i Kanada. Såg riktigt härligt ut, vilka miljöer! Underbart klart vatten med mycket fina fiskar. Dom fick bla regnbåge och någon annan laxart, men kommer inte ihåg namnet. Dom han även med att fiska en del stör i en flod.
            Har för mig att programmet heter "Spencers fiskeäventyr".9.55 började det imorse, och det går på vardagar samma tid, nästa vecka på måndag är det torskfiske i Norge.
            Jag måste säga att jag gillar det programmet, sköna personer som har programmet, roligt att kolla på, hyffsat mycket fiske, lite annat tyvärr, men inte så farligt. Helt klart värt att se det. Dock är det bara 30 min långt.

Sen har dom andra fiskeprogram också på samma kanal. Buena Vista Fishingclub fiske från cuba, jag tycker inte det ä speciellt roligt om jag ska vara ärlig, det är på tok för mycket saker som inte handlar om fiske, är tex ganska mycket om kulturen osv. Men jag ser på det i brist på annat. Vet däremot inte om det går fortfarande, såg nämligen sista programet för ett tag sedan, men dom kanske kör repriser på hela säsongen om ett tag.

Sen har dom även Läcker fångst men det har jag inte sett speciellt mycket av, så kan inte kommentera det programmet.

Via canal digital får man tillgång till den här kanalen. Vet inte om den går att få tag på via någon annan leverantör.
            Fan du har ju stenkoll Johan!

Btw.. Var ett program för ett par år sen på Discovery. Det handlade om två personer som tävlade mot varandra. Dem spinnfiskade, flugfiskade och fick olika poäng för varje fisk dem fick. Jag satt som klistrad framför det. Har för mig att det gick på fredagar? Någon som vet namnet på programet.
            http://www.silverbums.com

Kommentera

har för mig att det brukar gå nåt på discovery klockan 8.40 på vardagsmorgnarna, eller iallafall förr. Sen kör de lite fiskeprogram på rad. Brukar vara sevärt. Bland annat det där som nån nämnde innan om två som tävlade mot varandra.
              Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Discovery har visat samma program i snart 10 års tid känns det som
                det rullar runt mellan, Reel wars(trevligt upplägg första gången man ser det), Matt hayes (buena vista och lake escape), djungelkrokar, spencers fiskeresor och perfect angler(med dryga engelsmän i TWEED) Det enda som förnyas är rex hunt och där undrar man hur fan många j-a avsnitt finns det(dallas för fiskare???)

Har mailat discovery ang detta och fick ett svar som i princip sa att ja det är dessa program vi har...

När 5-6 reprisen kommer så är man trött!

Så heja william och fiskedrag!!!!!
                Mattias
                www.sportfiskare.nu

Kommentera

Reel Wars <3

Kommentera

Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inlägg
                    har för mig att det brukar gå nåt på discovery klockan 8.40 på vardagsmorgnarna, eller iallafall förr. Sen kör de lite fiskeprogram på rad. Brukar vara sevärt. Bland annat det där som nån nämnde innan om två som tävlade mot varandra.
                    Hej!

Tror nog att du tänker på "På Fisketur Med Bård Och Lars"

Trosabo

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 243 visningar