Fiske kiruna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kiruna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sportfiskekärlek Visa inlägg
    Traditionen om nätfiske bland Kirunabor? Ojoj, då vet du jävligt lite om oss.
    Har bott i Kiruna i totalt 19 år så liite vet jag nog ändå om "er"

Visst, det har blivit invasion i kirunafjällen de sista åren, och för typ 15-20 år år sedan träffade man inte så många flugfiskare på fjället som nu, inte ens hälften, men nätande "fritidsfiskare" stod för en stor del av flygbolagens kunder, och spår av nätfiskare fanns vid många vatten.
    det var faktiskt något som inte alls såg speciellt omoraliskt då påfund som c&r inte ens nån tänkte på.

Och jag vidhåller att du för mycket fokuserar på "oss" och "dom" i stället för att fokusera på problemet.

Länstyrelsen har i ferbuari fastslagit reglerna för i sommar, och dessa vatten ska inte stängas!
    Kontakta ansvarig Dan Blomqvist på länstyrelsen så får du veta mera.
    Att det sedan de sista 4-5 åren påståtts varje vinter att tex Vällijokken ska stängas är en annan sak.
    Och visst, dessa vatten borde trädaläggas/kvoteras!
    Det är min personliag åsikt.

Men jag vill fortfarande veta hur du kommit fram till att 85% var sörlänningar av tältinventeringen från flyg?
    Kommer man med sådan påstående ska man ha fakta inte rykten!
    Och visst 72 tält längs en jokk är förfärligt, men låt det stanna där, vad har tältarnas hemort med saken att göra????????
    Är det värre med tältare från Åmål än från Luleå?

Kommentera

Ursprungligen postat av Malten Visa inlägg
      Har bott i Kiruna i totalt 19 år så liite vet jag nog ändå om "er"

Visst, det har blivit invasion i kirunafjällen de sista åren, och för typ 15-20 år år sedan träffade man inte så många flugfiskare på fjället som nu, inte ens hälften, men nätande "fritidsfiskare" stod för en stor del av flygbolagens kunder, och spår av nätfiskare fanns vid många vatten.
      det var faktiskt något som inte alls såg speciellt omoraliskt då påfund som c&r inte ens nån tänkte på.

Och jag vidhåller att du för mycket fokuserar på "oss" och "dom" i stället för att fokusera på problemet.

Länstyrelsen har i ferbuari fastslagit reglerna för i sommar, och dessa vatten ska inte stängas!
      Kontakta ansvarig Dan Blomqvist på länstyrelsen så får du veta mera.
      Att det sedan de sista 4-5 åren påståtts varje vinter att tex Vällijokken ska stängas är en annan sak.
      Och visst, dessa vatten borde trädaläggas/kvoteras!
      Det är min personliag åsikt.

Men jag vill fortfarande veta hur du kommit fram till att 85% var sörlänningar av tältinventeringen från flyg?
      Kommer man med sådan påstående ska man ha fakta inte rykten!
      Och visst 72 tält längs en jokk är förfärligt, men låt det stanna där, vad har tältarnas hemort med saken att göra????????
      Är det värre med tältare från Åmål än från Luleå?
      Coolt att du bor i Kiruna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 370 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art