Kommer ihåg när jag var en 12 - 13 år, jag och min dåvarande fiskekumpan som var ute i både regn och rusk stod en kylig januarieftermiddag och kastade med våra slitna skeddrag och vobblers. Jag satte det i botten och ryckte till, började veva in och fick uppfattningen av att jag krokat en fruktansvärd stock. Stocken började plötsligt röra på sig och jag sa till polarn "jag har nog fisk" svaret jag fick var nej det har du inte det är skit somvanligt. Upp kommer besten till ytan som då i mina ögon var gigantisk det största monstret jag sett, den ena krokspetsen satt löst i läppen på gäddan så jag tänkte att detta går aldrig väl. Vi fick in den till bryggan och skulle ha i den i håven, huvudet fick inte ens plats och då släppte kroken givetvis. Gäddan låg på sidan i det kalla vattnet och jag gjorde ett panikhopp och kastade mig om gäddan. Gäddan ruskade på sig och skallade mig så jag blev rädd och släppte taget och där simmade hon iväg ner mot djupet igen, man nästan såg hur hon log mot mig
. Nu var det ju inget sjöodjurjag fick på men det kan väl ha vägt 9-11 för mig en stor fisk visserligen. Aja det var min historia

Kommentera