Åk till båtmässan i Göteborg. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Åk till båtmässan i Göteborg.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åk till båtmässan i Göteborg.

Har varit på mässan nu i 2 dagar.. Hela övervåningen är överfull med fiskeprylar, det är som när man var barn och gick i godisaffärer.. 30 - 70% i de flesta montrarna. Ett klart tips..

// Andreas

Oj, var inne på hemsidan men såg inte ett skit om fiskepryler, men är det sant som du säger så bär det av tidigt imorrnbitti.

Tack för tipset!
    Hackar lök i ditt kök!

Kommentera

Ursprungligen postat av Larwinsky Visa inlägg
      Har varit på mässan nu i 2 dagar.. Hela övervåningen är överfull med fiskeprylar, det är som när man var barn och gick i godisaffärer.. 30 - 70% i de flesta montrarna. Ett klart tips..

// Andreas
      Och själv gick man bara förbi dem och fastnade inte för något speciellt. Men jag var för trött för att se

Kommentera

Fiskeprylar

Ja själva var vi besvikna över det utbud som fanns med fiskeprylar - hela övervåningen var väl att ta i !! Men de satsar väl på kommande Fiskemässa istället....

Kommentera

Hur kan ni vara besvikna på utbudet av fiskesaker när det är en båtmässa? Jag ska dit på lör, för att kolla på båtrelaterat. Fiskesaker skall jag kolla på Sportfiskemässan...

Kommentera

är det inträde på båtmässan? edit: sågh just att det kostar 140kr. uh.. Nån som har koll på om det är lätt att planka in ? tips..?

är fiskemässan i gbg också ?
            Senast ändrad av Ugga-fisk; 2008-02-07, 17:41.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ugga-fisk Visa inlägg
              är det inträde på båtmässan? edit: sågh just att det kostar 140kr. uh.. Nån som har koll på om det är lätt att planka in ? tips..?

är fiskemässan i gbg också ?
              Vill man ta del av mässan skall man betala, det är en av förutsättningarna för att den skall kunna återkomma år efter år...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                Vill man ta del av mässan skall man betala, det är en av förutsättningarna för att den skall kunna återkomma år efter år...
                Kan tyckas. Men känns vettigare att betala iom att man eventuellt köper något där.
                Att betala för att företag ska få visa upp sig o sina produkter är bissart i min värld.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ugga-fisk Visa inlägg
                  Kan tyckas. Men känns vettigare att betala iom att man eventuellt köper något där.
                  Att betala för att företag ska få visa upp sig o sina produkter är bissart i min värld.
                  Du betalar för mer än det, bland annat diverse events. Du får tillgång till rabattaterade saker oftast på mässor, så köper du något tjänar du ganska ofta in biljettpriset.

Hade det varit gratis hade mkt folk som inte har något där att göra kommit. Och vad jag vet ägs väl de flesta mässhallar av något företag/kommun, och då vill de ha pengar. Det krävs ganska omfattande arbete att planera en 10 dagars mässa.

Är det för dyrt, klaga, och bojkotta den. Det kostar 100 kr att gå på bio. Där får du sitta i mellan 1.5 timme. På mässan kan du gå runt en hel dag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                    Du betalar för mer än det, bland annat diverse events. Du får tillgång till rabattaterade saker oftast på mässor, så köper du något tjänar du ganska ofta in biljettpriset.

Hade det varit gratis hade mkt folk som inte har något där att göra kommit. Och vad jag vet ägs väl de flesta mässhallar av något företag/kommun, och då vill de ha pengar. Det krävs ganska omfattande arbete att planera en 10 dagars mässa.

Är det för dyrt, klaga, och bojkotta den. Det kostar 100 kr att gå på bio. Där får du sitta i mellan 1.5 timme. På mässan kan du gå runt en hel dag.
                    Om jag köpter något så får någon sålt något, om jag inte köper något så har jag betalt för någons reklam.. Tvärtom tycker jag företagen ska stå för reklamkostnaderna, i detta fall en mässa.

Ja, det hade förmodligen kommit mer folk om det varit gratis, tror ingen inblandad skulle se något negativt i det, tror väldigt få som är helt ointresserade i ämnet skulle dyka upp bara för sakens skull. Att sortera människor och bestämma vilka som har rätt att besöka en båtmässa tycker jag mer hör hemma på 40-talet eller kanske vill du ta på dig den uppgiften?

Men kanske är det just så, man vill ha en exkusivitet i sina intressen, och pengar ju i alla tider varit ett styrmedel för det ändamålet.

För mig handlar det mest om att jag inte har 140kr till en mässa där jag antingen handlar saker och därmed "betalar för min plats i rummet" eller bara tar ett varv runt och kanske inte finner något intressant.

Allt gott

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 131 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art