Lönt att börja redan nu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lönt att börja redan nu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dom e rätt galna de vi har fått hittils, har fiskat i sjön i många år och de senaste gångerna vi har varit ute har vi haft tillgång till båt, innan dess har vi bara kunnat stå från 2 bryggor, det vi lärde oss var att man fick väldigt lite fisk men när man väl fick fisk så var fisk på 4kg vanligt. Sist vi var ute fick polaren en på 2k, jag en på 3 och en på 4. Vi har tagit de flesta på jerk. Finns också väldigt mycket abbore i sjön så abborrfärgat skulle man kanske prova. Aja tack för tipsen och kommer ni på något mer så tveka inte.

Kommentera

Inga problem att få gädda mitt i vintern. Har kört trolling på gädda vid temperaturer under 1 grad och de smäller på. Dock är det inga större fajter (de är lite stela).

Simmande gång, ex Zalt, funkar nog bra. Jerk tror jag inte är melodin, spinnfiska isf med Zalt eller liknande. Mete.

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
        Dom e rätt galna de vi har fått hittils, har fiskat i sjön i många år och de senaste gångerna vi har varit ute har vi haft tillgång till båt, innan dess har vi bara kunnat stå från 2 bryggor, det vi lärde oss var att man fick väldigt lite fisk men när man väl fick fisk så var fisk på 4kg vanligt. Sist vi var ute fick polaren en på 2k, jag en på 3 och en på 4. Vi har tagit de flesta på jerk. Finns också väldigt mycket abbore i sjön så abborrfärgat skulle man kanske prova. Aja tack för tipsen och kommer ni på något mer så tveka inte.

Ja abborrfärgat kan nog vara bra, men kan vara värt att testa någon färg som sticker ut ur mängden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 380 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art