Märklig traderaaffär - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Märklig traderaaffär

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Märklig traderaaffär

Tänkte väl bara höra era åsikter om denna sköning:

Jag vinner en auktion på Tradera (ca 100 kronor handlar det om). Betalar in summan nån dag efter (23e Jan). Inget dyker upp, jag mailar och frågar om nåt gått snett, inget händer, jag mailar idag igen och får till svar:

"Jag är hemskt ledsen för att jag inte kunnat kontakta dig. Har varit inne på sjukan. Men nu är jag tillbaks!"

"Vet inte vad som hänt med ditt paket. Men om inte paketet dyker upp på måndag eller tisd så får jag be dig att kontakta mig igen. Jag skickar då tillbaks pengarna till dig."

Det där med sjukan är väl en klassiker men ok. Konstigare är väl vad som står sen. "Om inte paketet dyker upp på måndag eller tisd...Jag skickar då tillbaks pengarna till dig"

Jag drar slutsatsen att betet inte finns eller har skickats och att han/hon försöker köpa sig tid innan han/hon ska sätta tillbaka pengarna. Vilket är märkligt för att säljaren har väldigt många goda omdömen (inga negativa) och har många auktioner igång nu.

Varför skulle jag annars få tillbaka pengarna om inget kommit fram?

Ett annat alternativ är att säljaren skickar hej vilt och har så pass god buisness att lite pengar hit eller dit helt kvittar.
    Är det blåål eller vralåk?

Kolla hans tidigare omdömen är det ett upprepat beteende så skulle jag inte ha bjudit öht

Kommentera

Hrmm. Vilken affär är det? Den vill man ju inte handla av....
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Ibland så undrar man om vissa har så bra koll, förra veckan fick jag en nils master hem som jag inte köpt och ingen avsändare. Bara tacka o ta emot.
        Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Se vad som händer. Än så länge är det absolut inget lurt. Kanske skickade någon annan paketet medan personen var på sjukan och det blev nåt fel.

Jag har fått konstigare mail (dock var jag säljare de flesta gånger detta skett). I slutändan har det alltid löst sig.

Ibland är de konstiga förklaringarna faktiskt sanna!

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
          Tänkte väl bara höra era åsikter om denna sköning:

Jag vinner en auktion på Tradera (ca 100 kronor handlar det om). Betalar in summan nån dag efter (23e Jan). Inget dyker upp, jag mailar och frågar om nåt gått snett, inget händer, jag mailar idag igen och får till svar:

"Jag är hemskt ledsen för att jag inte kunnat kontakta dig. Har varit inne på sjukan. Men nu är jag tillbaks!"

"Vet inte vad som hänt med ditt paket. Men om inte paketet dyker upp på måndag eller tisd så får jag be dig att kontakta mig igen. Jag skickar då tillbaks pengarna till dig."

Det där med sjukan är väl en klassiker men ok. Konstigare är väl vad som står sen. "Om inte paketet dyker upp på måndag eller tisd...Jag skickar då tillbaks pengarna till dig"

Jag drar slutsatsen att betet inte finns eller har skickats och att han/hon försöker köpa sig tid innan han/hon ska sätta tillbaka pengarna. Vilket är märkligt för att säljaren har väldigt många goda omdömen (inga negativa) och har många auktioner igång nu.

Varför skulle jag annars få tillbaka pengarna om inget kommit fram?

Ett annat alternativ är att säljaren skickar hej vilt och har så pass god buisness att lite pengar hit eller dit helt kvittar.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag säljer en del på tradera och det försvinner faktiskt en del via posten.

Det märkligaste jag har varit med om inträffade för ett par år sedan: Jag skickade 5 försändelser från det lokala postombudet som efter en vecka ännu inte kommit fram. För att behålla mitt omdöme på tradera tvingades jag skicka samma varor ytterliggare en gång, dessa kom fram efter 2 dagar. 4 månader senare kom de första 5 "försvunna" försändelserna fram. Alla inom en vecka. Alla jag pratat med på posten vägrar att tro på det inträffade trots ett flertal vittnen.

Kommentera

Det kan ju vara så enkelt att det antingen stämmer att säljaren vart på sjukan och haft svårt att hålla kontakt samt posta varan i tid. Tror av egen erf att ditt paket kommer senast tisdag (lagt på lådan under helgen? Vem som helst kan missa...) och att du till slut kan lämna ett pos omdöme.
              Har säljaren enbart och många pos omdömen så ser han/hon till att affären slutar bra för bägge.
              Däremot skulle jag som säljare inte lämna tillbaks pengar för en vara som Posten slarvat bort, det frånsäger sig de flesta.
              Tror det är därför säljaren kan skriva det i detta fall...för att betet verkligen är på väg...

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
                Däremot skulle jag som säljare inte lämna tillbaks pengar för en vara som Posten slarvat bort, det frånsäger sig de flesta.
                Tror det är därför säljaren kan skriva det i detta fall...för att betet verkligen är på väg...
                Vill man behålla sitt goda omdöme är det desvärre ibland ett måste för säljaren, de flesta köpare tror inte på att posten har slarvat bort en vara.

Kommentera

Jag sålde en mobil på tradera, efter avslutad auktion så mailade jag köparen, det gick några dagar, fick inget svar. Testade att ringa, ringde kanske 5 ggr, alla ggr så klickade han bort samtalet. Till slut efter 2 veckor så gav jag upp och satte negativt omdömme på honom, dagen efter så får jag ett mail av killen:
                  " - Hej! Ursäkta att jag inte svarat på mail och samtal, har vart på sjukhuset, ta bort det negativa omdömmet innan du får ett med. Pengarna sitter på ditt konto, så vad gnäller du över?" (pengarna var inte inne på kontot som han sa, dök upp några dagar efter)
                  Det blev en jobbig process med borttagning av omdömme, men tillslut så gick det. Nu har han mobilen och jag fick pengarna. Men man börjar fan undra, han ville nog bara att affären inte skulle gå igenom. =)

Kommentera

Klart han försöker få det att gå några dagar, "inget konstigt med det". Har själv skickat paket via posten som inte gått fram till mottagaren. Så jävla kul är det inte att sätta tillbaka pengar och varan borta.. Det jag vill komma till är att får det gå några dagar kanske det dycker upp till mottagaren om det skulle bli liggandes någon stanns..
                    http://krillelundgren.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 207 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art