KARP i stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

KARP i stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KARP i stockholm

Undrar vart kan man fiska karp i stockholm trakten ? (max 150 km från stockholm)

Mörtsjön är inget vatten som lämpar sig för en nybörjare som vill känna på lite karp, om du nu är nybörjare. Notera dessutom att det krävs medlemskap i Sportfiskarna för att få fiska där. Mitt tips är att börja i något lättare vatten, t.ex. Trekanten (där kan det dock krävas mycket mäskning).

Kommentera

Ursprungligen postat av Botrik Visa inlägg
      Mörtsjön är inget vatten som lämpar sig för en nybörjare som vill känna på lite karp, om du nu är nybörjare. Notera dessutom att det krävs medlemskap i Sportfiskarna för att få fiska där. Mitt tips är att börja i något lättare vatten, t.ex. Trekanten (där kan det dock krävas mycket mäskning).
      det stämer jag är nybörjare

Jag hörde att det finns bara flera stycken karpar i trekanten är det sant ?

Kommentera

Det finns ett gäng. Om du förmäskar ordentligt på en bra plats så ska du nog kunna få någon.

Kommentera

Det finns ett gäng. Om du förmäskar ordentligt på en bra plats så ska du nog kunna få någon.
          Wow tack för alla era svar

Har en fråga till hur är det med sutare i stockholm trakten ? vilka vatten kan ni rekommendera ?

Kommentera

Hur mycket har du fångat i trekanten Gotrik?! Mörtsjön har numera blivit tämligen lättfiskad tycker jag. Iaf om man jämför med en del andra sjöar häromkring. Gör ett försök!! Många newbies lyckas fånga där. Mörtis håller även fina sutare

Kommentera

Ursprungligen postat av DajmosX Visa inlägg
              Wow tack för alla era svar

Har en fråga till hur är det med sutare i stockholm trakten ? vilka vatten kan ni rekommendera ?
              Söderbysjön är trevlig vad gäller sutare. Har inte fått reg där än... men vem vet.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av carpfenmazter Visa inlägg
                Hur mycket har du fångat i trekanten Gotrik?! Mörtsjön har numera blivit tämligen lättfiskad tycker jag. Iaf om man jämför med en del andra sjöar häromkring. Gör ett försök!! Många newbies lyckas fånga där. Mörtis håller även fina sutare
                Att Mörtsjön har blivit lättfiskad (enligt dig) beror väl på att du har fiskat där i några år? Dessutom körde du ett (?) pass förra året och fick fisk, du hann inte med att bomma. Det kan vara sjukt trögt, men det kan också vara bra. Fiskar man mycket så hinner man uppleva både och.

Jag har inte fångat någon karp i Trekanten, inte heller har jag försökt. Men jag har svårt att förstå varför det skulle vara svårt. Knappt någon som fiskar där, de som gör det gör det inte ordentligt.

Sen vet jag inte vad för hysch-hysch vatten du fiskar i numera, men jag har inte fiskat i något vatten som är lika trögt som mörtsjön stundtals är.

Kommentera

Kan väl inte finnas så många karpar kvar i Trekanten. Efter att dom rotenon behandlade sjön i slutet på 80-talet. Och åldersmässigt har dom väl dött ut nu precis som dom verkat ha gjort i Magelungen.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                  7 svar
                  1 534 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                  Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34