KARP i stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

KARP i stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KARP i stockholm

Undrar vart kan man fiska karp i stockholm trakten ? (max 150 km från stockholm)

Mörtsjön är inget vatten som lämpar sig för en nybörjare som vill känna på lite karp, om du nu är nybörjare. Notera dessutom att det krävs medlemskap i Sportfiskarna för att få fiska där. Mitt tips är att börja i något lättare vatten, t.ex. Trekanten (där kan det dock krävas mycket mäskning).

Kommentera

Ursprungligen postat av Botrik Visa inlägg
      Mörtsjön är inget vatten som lämpar sig för en nybörjare som vill känna på lite karp, om du nu är nybörjare. Notera dessutom att det krävs medlemskap i Sportfiskarna för att få fiska där. Mitt tips är att börja i något lättare vatten, t.ex. Trekanten (där kan det dock krävas mycket mäskning).
      det stämer jag är nybörjare

Jag hörde att det finns bara flera stycken karpar i trekanten är det sant ?

Kommentera

Det finns ett gäng. Om du förmäskar ordentligt på en bra plats så ska du nog kunna få någon.

Kommentera

Det finns ett gäng. Om du förmäskar ordentligt på en bra plats så ska du nog kunna få någon.
          Wow tack för alla era svar

Har en fråga till hur är det med sutare i stockholm trakten ? vilka vatten kan ni rekommendera ?

Kommentera

Hur mycket har du fångat i trekanten Gotrik?! Mörtsjön har numera blivit tämligen lättfiskad tycker jag. Iaf om man jämför med en del andra sjöar häromkring. Gör ett försök!! Många newbies lyckas fånga där. Mörtis håller även fina sutare

Kommentera

Ursprungligen postat av DajmosX Visa inlägg
              Wow tack för alla era svar

Har en fråga till hur är det med sutare i stockholm trakten ? vilka vatten kan ni rekommendera ?
              Söderbysjön är trevlig vad gäller sutare. Har inte fått reg där än... men vem vet.