Ursprungligen postat av andrease
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Supergädda från Löddeå
Collapse
X
-
Grattis grabben!
Vill nu när fisken är ute i "pressen" passa på att gratulera fångstmannen och fiskepolaren Jens till fångsten av denna superfisk.
Jag vet hur oerhört mycket tid denna kille lagt på fisket i ån. Har själv haft äran att få "nöta" sittbänk i båten ett antal tillfällen med Jens och jag hade äran att vara med och assistera när han tog sin "senaste" kanongädda på 13,2 kg. (Jens du tog den precis framför ögonen på mig)...du är skyldig mig en, hahaha..
Samtidigt vill jag säga att de är allt annat än tur som lett Jens hit. Receptet ser ut så här:
1.massor av kunskap om fisket i ån
2.rätt teknik
3.rätt presentation och koncentration (inte bara första driften även drift nr 587 trots hällregn, snö, hagel, storm och röven full av träsmak)
4.rätt plats
5.tid, tid och inget annat än massor av fisketid
6. När detta är klart och supergäddan har tagit krävs rätt drillningsteknik. Ån kantas ju av inget annat än träd o annat skit som hänger eller ligger i vattnet.
Svårare är de inte....låter ju hur enkelt som helst eller?Senast ändrad av Stefannilsson73; 2008-01-12, 14:44.
Kommentera
-
Senaste åren har det varit mycket färre båtar. En helg i mars för 10 år sedan kunde det vara 30-40 båtar i ån. En bra dag i våras var det 5 st kanske.Ursprungligen postat av NEO Visa inläggOk, men på våren är det väl alltid full rulle?
Tror fisket i vår kommer vara ganska lugnt ändå faktiskt._______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
30-40 båtar ? ...skulle vägra fiska! Skulle vägra redan vid 5 med iofsUrsprungligen postat av Olof Visa inläggSenaste åren har det varit mycket färre båtar. En helg i mars för 10 år sedan kunde det vara 30-40 båtar i ån. En bra dag i våras var det 5 st kanske.
Tror fisket i vår kommer vara ganska lugnt ändå faktiskt.
Grattis till grymt fet gädda!
Kommentera
-
Sen är ju många på samma ställen. Tegelbruket, space osv. Om man vågar vara lite banbrytande och hitta egna ställen kan det ge utdelning, det gjorde det för mig i vårasUrsprungligen postat av LarsÖ Visa inlägg30-40 båtar ? ...skulle vägra fiska! Skulle vägra redan vid 5 med iofs
Grattis till grymt fet gädda!

Grattis Jens Persson till en drömgädda!_______________________________________
De morgenstond heeft goud in de mond
Kommentera
-
Space för några år sedan var ju ett rent kaos. Va där någon dag då de va 5 båtar sjukt tight vid space medans en annan båt kommer och flötestrollar mitt emellan alla båtar. Då va de inte kul o fiska där. På senare tid har det varit relativt lungt för o vara lödde.
Kommentera
-
Måste säga att det är JÄÄÄÄVLIGT skönt att höra att det inte är ett blåbär som kommit ner till ån och plockar stort...Ursprungligen postat av Stefannilsson73 Visa inläggVill nu när fisken är ute i "pressen" passa på att gratulera fångstmannen och fiskepolaren Jens till fångsten av denna superfisk.
Jag vet hur oerhört mycket tid denna kille lagt på fisket i ån. Har själv haft äran att få "nöta" sittbänk i båten ett antal tillfällen med Jens och jag hade äran att vara med och assistera när han tog sin "senaste" kanongädda på 13,2 kg. (Jens du tog den precis framför ögonen på mig)...du är skyldig mig en, hahaha..
Samtidigt vill jag säga att de är allt annat än tur som lett Jens hit. Receptet ser ut så här:
1.massor av kunskap om fisket i ån
2.rätt teknik
3.rätt presentation och koncentration (inte bara första driften även drift nr 587 trots hällregn, snö, hagel, storm och röven full av träsmak)
4.rätt plats
5.tid, tid och inget annat än massor av fisketid
6. När detta är klart och supergäddan har tagit krävs rätt drillningsteknik. Ån kantas ju av inget annat än träd o annat skit som hänger eller ligger i vattnet.
Svårare är de inte....låter ju hur enkelt som helst eller?
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar