Gäddfiskare-skojare?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiskare-skojare??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiskare-skojare??

Gäddfiske har alltid präglats av fejkfångster i många länder, fuskrekord osv. Nu kommer det fram att flera gäddfiskefilmer är full av fejk.

Bara en fundering, jag kan ha fel.
    Är gäddfiskare med benägna att fuska, eller är det ett utslag av större humoristiska anlag hos gäddfiskare?
    Eller är det helt enkelt att fiskarnas konung i mitt tycke lockar fram dessa drömmar om storgäddan så pass att fusket tas till?
    Skulle vara kul att höra vad gäddeliten själv säger?

Jag önskar alla en bra helg! /Malten

så du tror att de är bara gäddfiskare som fejkar ? de kanske blir mer fejk inmom gäddfiske men de bror ju också på att de är sveriges mest fiskade fisk också !!!
    Senast ändrad av fiskemannen; 2008-01-11, 22:59. Anledning: fuska va fel ordval

Kommentera

varför fuska?

Kommentera

Gädda är den arten flest fiskar, Gäddan är den arten flest "Svenssons" fiskar. Därmed blir det ett större antal folk som kanske inte tar så hårt på fisket, köper vågar för 1000kr/st och inte tycker några gram hit eller dit spelar någon roll.

Det resulterar i att det blir som det blir ibland...
        sigpic

Kommentera

de tycks iaf föredra pundskalan på sina vågar :|

Kommentera

Tror det handlar om Gäddan som fisk...ALLA, även icke fiskare har någon story att berätta..Det är sedan århundraden (eller snarare årtusenden) en mytisk fisk...

Kommentera

det är bara drägg som fiskar gädda , det är mina 5 cent..

Kommentera

Ursprungligen postat av EnFulFisk Visa inlägg
                det är bara drägg som fiskar gädda , det är mina 5 cent..
                Du kände att det var nödväntigt att bli medlem bara för att skriva det där? Det är såna som du som är drägg.Annars tror jag som de flesta andra att det är för att gäddan är så vanlig överallt. Och hur många abborr-filmer har det gjorts? Det blir inte lika mycket fusk om det inte finns så många filmer. Ju fler filmer, ju fler kommer det att fuskas i. Att någon över huvud taget fuskar med flit är ju bara så skamligt.
                Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Tyvär är det vanligt med fusk! Kommer ihåg för några år sedan då jag bodde granne med en duktig pimplare! Han och en kompis hade fått mycket och grov aborre, så det hela slutade med att en av våra största fisketidningar ville göra ett repotage om pimplingen! De bad grannen frysa in de finaste borrarna och att de skulle ta upp dem från frysen en dag innan de kom för att fota å skriva repotaget, Och i efterhand efter att de suttit å dragit döda borrar ur ett hål så blev det ett jättebra repotege, syntes inte ett spår av döda fiskar! Så så kan det gå till!

Kommentera

Tror precis som några innan mig skrivit att det beror på att gäddan är en av de populäraste fiskarna och att den är ganska mytomspunnen. Okunskap spelar nog in. Pundskalan är ju en klassiker.

En del kan man nog skylla på tidningarna. Tänk om expressen skulle sluta skriva artiklar om jättegäddor på 26kg varje sommar.

I slutändan är nog fiske precis som allt annat. Det finns alltid någon som har en omöjligt snabb bil, fick med sig tre blondiner från krogen, hoppade lika högt som Holm redan i mellanstadiet, spelade fotboll med Nacka Skoglund...

Jag vet inte hur många som fiskar gädda men med ett stort antal fiskare är det klart att en del tillhör den ovan nämda typen av människor.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 992 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art