ABU - Classic Inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU - Classic Inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
    Både jag Birkan och The Jerkman har testat Pfleuger President WLPL. Birkan's gick sönder efter ca 10 pass, Min håller än, efter denna säsong, fortfarande prima. Jerkman's funkar, men han använder den inte.

Köper mig en Ambis när min crashar.

//Linus
    Ja det har jag med. Nu undrade iofs. jag om nån hade testat revo inshore, men tack för infot.

Mvh Niklas
    www.gavlefiskredskap.se
    niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Ursprungligen postat av spiggo Visa inlägg
      Ja det har jag med. Nu undrade iofs. jag om nån hade testat revo inshore, men tack för infot.

Mvh Niklas
      Jag fick min Revo Inshore för 3 veckor sen, efter ca 30 timmar jerkfiske med 80/90 gram's beten så gav den upp idag (finns ingen backspärr längre)

Så det blir till att skicka tillbaka den imorron ( tillsammans med min 6500 rocket som oxå har dött )

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
        Jag fick min Revo Inshore för 3 veckor sen, efter ca 30 timmar jerkfiske med 80/90 gram's beten så gav den upp idag (finns ingen backspärr längre)

Så det blir till att skicka tillbaka den imorron ( tillsammans med min 6500 rocket som oxå har dött )

Mvh
        Det låter inte allt för roligt
        Lite längre tid hade man ju hoppats på. Lycka till med nästa rulle/rullar.

MVH Niklas
        www.gavlefiskredskap.se
        niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Fasen vad surt att inte Revo Inshore pallade! trodde verkligen den skulle göra det!
          Är det fortfarande ingen som testat Classic Inshore ett par fisketurer? hur funkar den att jerka en hel dag, den är ju rätt så tung!
          Senast ändrad av Grävlingen; 2008-02-03, 13:27.
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Fasen vad surt att inte Revo Inshore pallade! trodde verkligen den skulle göra det!
            Är det fortfarande ingen som testat Classic Inshore ett par fisketurer? hur funkar den att jerka en hel dag, den är ju rätt så tung!
            Tror det beror mycket på handhavandet också, om man smeker jerkarna eller tar i allt vad man har varenda "slag".
            sigpic

Kommentera

Men är det inte så att IAR-lagret är samma oavsett vilken Ambassadeur man köper? Du kan gå på hur mycket reklamsnack som helst om "Abus starkaste rulle osv. bla. bla." Om IAR-lagret är det samma kommer just det att gå sönder på nästa rulle också. Iofs går det att safea med en hake, men IAR går sönder först ändå.
              Så länge man accepterar att det stoppas in skräp i svindyra rullar kommer det att fortsätta. Bättre då att köpa två snik-Ambor som får alternera mellan ditt rullfäste och ABUs serviceavdelning.
              Sen har det naturligtvis betydelse hur man hanterar spöet. Vissa jag sett slår till betet med slaklina och hög kraft och sedan vevar man in linan. Rycket som uppstår när linan väl sträcks straffar rullen. Två följsamma handleder och en samordnad rörelse där ena handen för spöt medan den andra samtidigt tar in slack sparar helt klart på grejjerna.

//Stefan
              Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Jag anser att jag har OK jerkteknik har övat mycket och länge på att inte få slacklina! Borde inte vara något problem! Sen att carters REVO gick sönder, ja det kanske berodde på handhavarfel! (OBS, förstod att ingen menade mig vad gäller jerkteknik men jag vill bara klargöra att det inte är för att min rulle gått sönder jag ska köpa nytt)

Tror däremot min förra rulle var en smula för mesig! (Amb C4) Så nu ska jag köpa en ny antingen classic inshore eller JB... Jag vill egentligen bara köpa något rejält när jag ändå ska handla, men frågan är ju om det är lönt med en classic inshore eller om man ska nöjja sig med en JB!

Att jag påpekade att inshore rullen var tung beror på att många av mina vänner blir trötta i näven av att jerka med en JB så då kan man ju föreställa sig hur det kan bli med en rullke som väger ytterligare 100g!! Beror ju iofs oxo på vilket spö man har och hur viktfördelningen är på det!

SÅ... fortfarande ingen som testat den ett par rundor?
                Senast ändrad av Grävlingen; 2008-02-03, 16:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
                  Mina slutsatser, baseras på ett par enkla tester och lite skruvande:
                  Classic Inshore är nog en bra rulle för tungspinn, ett stabilt bygge. Vid jerkfiske kräver spolens massa att man använder en grov flätlina (minst 0.40) för att linan inte skall snärtas av när spolen skall accelereras.
                  Mycket intressant UT, kan du vidareutveckla detta?
                  Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink!
                    UT, kan inte du ta fram en Högervevad jerkmaskin,
                    Kul idé, enda haken är att det finns centralt placerade individer som skall svälja stoltheten och köpa, och det lär aldrig inträffa.

För två år sedan for jag ner till Svängsta och pratade rulltrim med dem, hade ett par uppföljande möten. Ett år senare kommer ABU med en plankning av hela konceptet med försäljningsargument och allt. Fast de har tagit fram "sina egna" komponenter.

Nu skall ingen tro att jag sitter här och är förbittrad, det är faktiskt precis tvärt om, för vad är bättre för mig än att huvudmannen själv går ut och säger att rullen måste trimmas för att bli riktigt bra? Frågan kokar ner till vilket system som är bäst. Och all annonsering i pressen de köpt för jag vet inte hur mycket... jag kan bara tacka, svara på mail, skicka paket och fortsätta utveckla. För nu gäller det att behålla försprånget!
                    www.utreel.com

Kommentera

Jepp då återgår vi till ämnet tycker jag!

Är det någon som testat Classic Inshore ett par turer? Till jerkfiske menar jag då!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 016 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art