Havsöring/Djurgården :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring/Djurgården :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring/Djurgården :)

Hej!.. Tänkte fiska på morgonen vid djurgården, tror det blir på söndag (Aquaria,junibacken m.m). Kan ni Tipsa mig 3 drag jag inte får vara utan och kankse andra tips som tillexempel betet när man metar eller bra ståndplatser??

Vill inte låta brysk. men testa att söka, finns hur MYCKET som helst med info ang HÖ fiske i Sthlm samt ute på Djurgården...

Kommentera

Ursprungligen postat av tugge08 Visa inlägg
      Hej!.. Tänkte fiska på morgonen vid djurgården, tror det blir på söndag (Aquaria,junibacken m.m). Kan ni Tipsa mig 3 drag jag inte får vara utan och kankse andra tips som tillexempel betet när man metar eller bra ståndplatser??
      Hej Tugge!

Jag är inte från Stockholm så fiskeplatser får någan annan hjälpsam person här berätta. Men de klassiska betena är enligt mig: Spöket och Snaps. Även en spinnare kan vara bra. Gå in till din fiskeaffär och fråga bara. Dom kommer säkert att hjälpa dig.

Det finns en bra tråd om havsöringsmete här. Det är bara att söka på "meta havsöring" tror jag det var. Men mask och räka är väl det vanligaste. Hoppas jag hjälpte lite i alla fall.

P.S. Tänk på viktiga saker som håv, KNUTAR, slirbroms, rätt lindimension och så vidare ...

Kommentera

jag skulle inte åka in utan nr 1 röd/svart vicke 30g nr 2 svart/vit vicke 30g och nr 3 gul/orange vicke 30g men prova vad som är bäst för dagen det kan vara väldigt olika
        Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Gör som jag gjorde.. smit in på söders sportfiske å hör med dom. Jag va där i veckan och fick en grunduppsättning beten som ska funka bra. Dessutom hottar dom upp betena lite så dom blir "optimala" med färgade kemvässade krokar, extra ring osv. Du sparar mycket tid på det och får direkt grejjer som funkar, dessutom är det nice att diskutera IRL med några som har koll på läget.

Kommentera

Okej, ska dra till södersportfiske och höra med dom tack för tipset .)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            14 979 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art