zalt - vilken värg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zalt - vilken värg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
    eller om de har blå rygg me fyra röda prickar å två svarta på sidorna spelar nog mindre roll.
    Eller så är det direkt avgörande för resultatet
    sigpic

Kommentera

I min gmla sjö som har grumligt och humusfärgar vatten skulle jag valt en ljus färg. Orange och vit eller en i silver eller en i guld eller en gul med röda fläckar. Hade jag hittat en självlysande hade jag tagit den också. Jag hade valt alla storlekar men eftersom fiskedjupet inte är stort i den sjön hade jag föredragit flytande.

Här runt Katrineholm är det andra förhållanden. Klarare vatten, större djup. Papegoj alla storlekar och utföranden skulle vara basfärgen. Blått är jag fortfarande skeptisk till men där kan jag tvingas lära om. Jag skulle vilja ha Zalt i mörtmönster med grundton i silver eller ockra/guld eller guldorange typ guldfisk. Sen skulle jag vilja ha någon med mörk buk och ljus rygg och någon mycket mörk kanske helt svart med tydliga ögon. Jag tror på tydliga ögon.

Så tänker jag om Zalts färger.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Eller så är det direkt avgörande för resultatet
        Ja för den som fiskar med betet är de ju avgörande, man tar ju ett bete man tror på, å tror man på betet så fiskar man bättre.Men fisken skiter nog i om de e prickigt eller ej.

Kommentera

Som min herre önskar!

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
          I min gmla sjö som har grumligt och humusfärgar vatten skulle jag valt en ljus färg. Orange och vit eller en i silver eller en i guld eller en gul med röda fläckar. Hade jag hittat en självlysande hade jag tagit den också. Jag hade valt alla storlekar men eftersom fiskedjupet inte är stort i den sjön hade jag föredragit flytande.

Här runt Katrineholm är det andra förhållanden. Klarare vatten, större djup. Papegoj alla storlekar och utföranden skulle vara basfärgen. Blått är jag fortfarande skeptisk till men där kan jag tvingas lära om. Jag skulle vilja ha Zalt i mörtmönster med grundton i silver eller ockra/guld eller guldorange typ guldfisk. Sen skulle jag vilja ha någon med mörk buk och ljus rygg och någon mycket mörk kanske helt svart med tydliga ögon. Jag tror på tydliga ögon.

Så tänker jag om Zalts färger.
          Som min herre önskar, silver grund med guld och tydliga ögon . :

http://www.fiskesnack.com/fotogaller...d=11&sort=date

MVH

/O

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

PLO!!! den är grym!!! altså färg nr 45. har tagit ett par gäddor över 6kg på den färgen.
            http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Personligen tror jag färgen spelar roll. Vad som funkar var och när kan däremot vara svårt att säga..

Glömmer aldrig när jag och en vän var ute. Båda körde zalt, min blå, hans diverse andra färger. Under några timmar tog jag 6-7 gäddor, han noll. Sen fick han låna min blåa och på andra kastet smällde det på för honom. Men det kan ju vara slumpen.

Kommentera

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
                Hur långt är ett snöre??
                Längden av en kabel är en kabellängd. Snöret är exakt x gånger så långt.
                (x är en stokastisk variabel.)

Källa:http://www.abcitron.net/abso/varfor.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av Jaspen Visa inlägg
                  Personligen tror jag färgen spelar roll. Vad som funkar var och när kan däremot vara svårt att säga..

Glömmer aldrig när jag och en vän var ute. Båda körde zalt, min blå, hans diverse andra färger. Under några timmar tog jag 6-7 gäddor, han noll. Sen fick han låna min blåa och på andra kastet smällde det på för honom. Men det kan ju vara slumpen.
                  stämmer de är konstigt det man kan aldrig veta vilken färg som funkar, tips är att prova sig fram, byta drag o variera. tills man träffar rätt.
                  vädret påverkar ju också
                  - Jag går o fiska.

Kommentera

Det beror mycket på VAR du fiskar. I Sthlms skärgård, mälaren osv är gula, gul-röda och gröna nyanser bättre än mycket annat. I ytterskärgården och runt Gotland är blå-silver och svart-silver bäst. Blanka kromade nyanser levererar i sol och matta när det är mulet, skrikiga nyanser i grumligt vatten och naturfärger när sikten är god. När det är mörkt är svart överlägset.

Fast, som många redan skrivit, tron är inte att ta miste på, liksom hur plastbiten dras igenom vattnet.
                    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                      I min mening, nej.
                      Det finns massa saker som är viktigare innan färgerna spelar roll..

Man skall fiska med något man gillar, inte något nån säger är bra.

Läs på lite om gäddan, och skapa dig sen din egen uppfattning.
                      Trodde jag var ensam om att tycka så. Skönt att se att man inte är den ende.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 050 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art