Fiskeåret 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeåret 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

2007 började med regnbågs i maj/juni. Kontakt med flera STORA fiskar.
    Nya PBt lyder 5.5kg

Resten av säsongen var en enda stor gäddsatsning av mig och min team polare. Resultatet blev nytt pb för båda.
    Mitt pb höjdes från 8.2kg till 9.5kg. (sammanlagt 10-12st över 5kg.)
    Polarn gick från 2.6kg till 6.2kg till 13.4kg. Mäktigt!

2008 blir även det en storsatsning på gädda.
    Plus ett försök att skaffa respektabelt PB på... Ruda, Sutare, Siljansöring, Lax, Röding, Braxen.

Kommentera

Jag har också haft ett fint fiskeår med ett par pb'n och två fiskar över regvikt. Gott nytt skitfiske till alla!
      http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

2007 bästa fiskeåret på 20 år. Höjde pb på gädda med 6kg så nu ligger mitt pb på strax över 8kg. Tack vare jerkbait skulle ta ett mindre skämmit pb på Aborre med. Men det slutade i en ny art med gös på 4150gr. Priset på fiskegrejer året 2007 tog jag också pb på så nu ligger det på 20500kr. Mestadels träbeten. Gott Nytt Fiskeår
        “No, this is not a good place for psychedelic *****. Reality itself is too twisted.”

Kommentera

2007 har ni vart det sämsta fiskeår jag vart med om. Fick verkligen upp ögonen för Jerkbait, men tyvärr har det inte resulterat i någon storfisk. Men skam den som ger sig. Bara hoppas 2 lax 8 har mer att bjuda på!
          Gott nytt shajtfiske på er!
          The lady in red wanna do it in bed, The lady in white wanna do it all night. The lady in blue wanna do it with two. The lady from Sweden wanna do it helatiden

Kommentera

Mitt fiskeår har varit helt okej, med tanke på att jag kör från land, förutom en rejäl nergång i sommras. Då tänkte jag på min flugfiskevecka som helt och hållet blåste bort + haglade + regn + nordanvind. Fick iaf en gädda på nymf/streamer.

Gädda 5,75
            Havsöring 6,5
            Abborre 0,5
            Gös 2,9kg
            + en massa gäddor kring 3-3,5kg
            http://www.silverbums.com

Kommentera

Är helnöjd med 2007. Två nya pb (mört och braxen), två helt nya arter (gös och björkna), fler gäddor till antalet än något år förut, samt att det var året när jag började med jerkfiske. Det enda jag inte var nöjd med var storleken på de största gäddorna, de ligger i lä jämfört med 2005 och 2006, men totalt sett ändå ett mycket bra fiskeår.
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Skall jag göra en sorts summering av ett annars relativt mediåkert fiskeår så var det bästa minnet premiärfisket i Surna (på SunnMøre i Norge) med min vänn Svein.

För en gångs skull så klaffade allt (nåja, nästan allt, den största laxen drog som vanligt längsta stråt, hehe)

Redan efter 30 min efter start hugger första fisken, en lax på lite över 7 panner.

Efter pausen och nya 30 min fiske så hugger nästa, och den är STOR, jäkligt stor. Går ner i en fors. Håller på att knäcka mig och efter 55 min ryker krokfästet, flugan kommer upp och storlaxen är borta, men så är ju vårfisket på stor lax, inte många som landas av dem du ibland får kontakt med.

Efter lite grillning av oxfile´så är vi i gång igen och kl 06.00 på morgonen (starten var 00.00) så hugger tredje laxen som håller på att göra det samma som den stora, men med list grejar jag att hålla den kvar i poolen.

Andra laxen på land, 8 kg silver igen yippy!

Flugan som var den skyldige ser ni också på bild, en "Råttan" ursprungligen konstruerad av en vänn till mig, Mats Kymling.

Vi fick i alla fall varsin lax med oss hem denna gången, vilket inte hör till vanligheterna numera.

Gott Nytt fiske-År på Er Alla!
                Bifogade filer
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
                  Ja och snart är det över !
                  Hur gick fisket för er 2007 ?
                  Själv blev jag mest fast i karpträsket och hade ett riktigt bra år med endel stora karpar.7st över 10kg var av 6st över 12+.
                  Mört,0.7hg
                  Björkna,0.85hg
                  Karp,14kg
                  Sutare,2.80Kg
                  Gädda,8.75kg
                  Abborre,runt kilot

Får ändra lite imorgon(?),Hick (muskytracker 2?)...
                  GOTT NYTT FISKEÅR

Mvh Jimmie !
                  Hej Jimmie Storfiskare; Du slår mig med hästlängder när det gäller det mesta inom fiske när jag var i din ålder (>50 år sedan). Karp, Björkna och Sutare har jag aldrig direkt riktat mitt fiske efter. Några slumpfiskar av arterna abborre, asp, bass (largemouth, smallmouth, striped), björkna, blågylta, braxen, elritsa, färna, glyskolja, gädda, gärs, gös, havskatt, havsöring, harr, hälleflundra, id, kolja, kummel, kungsfisk (uer), lake, lax (både insjö- och atlantlax), lubb, lyrtorsk, långa, löja, makrill, muskie, mört, nors, näbbgädda, piggvar, regnbåge, ruda, röding, rödspotta, sarv, sej, simpa, sjurygg, skarpsill, skrubbskädda, spigg, strömming, sutare, torsk, tånglake (ålkusa), vimma, vitling, ål och öring har jag genom åren lyckats lura att suga i sig eller hugga på mina flugor, maggots, maskar, degkulor, skeddrag, jiggar, pirkar och wobbler sedan jag fiskade med min morfar efter storgädda i Selångersjön i mitten av 1940-talet.
                  One day spent fishing adds another day to your life!
                  Gott Nytt År 2008 alla Fiske.Snackare !
                  Old Firehand
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2008-01-01, 15:09.

Kommentera

Fiskeåret 2007 har varit det bästa någonsin för mig. Jag har fått flera nya arter + nya pbn på:

Karp
                    Sutare
                    Mört
                    Sarv
                    Färna
                    Gädda
                    Abborre

Kommentera

Jag som först i början på 2007 började fiska lite mer seriöst har bara haft de bra...

Gädda 5.1
                      Abborre dryga halvkilot
                      Asp 2.1 kg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 093 visningar