Hö fiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hö fiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hö fiske!

Snart dax för HÖ Någon som vatt å fiskat "torsk" vid Ysta trakten som kanske råkart få nån havsöring? Hur brukar fisket omkring engelska bryggan vara i januari?

Jodå någon prickig torsk har det blivit, fast inte borta vid Ystad. Jag brukar fiska mestadels på sydkusten mellan Trelle och Ystad. Speciellt runt jan-mars tycker jag det är hetare här än på österlenssidan. Förelsår att du prövar mellan abbekås och ystad nu under den tidiga delen av säsongen, akta dock alla åmynningar (är rätt många på denna sträcka). Engelska brukar dock kunna ge stor fisk så du får givetvis också ge den platsen lite tid.
    KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Ja de e ju tråkigt att folk inte kan vänta till havsöringen e lovlig...

Kommentera

hm ja bor i kolmården, fiskar mycket havsöring i bråviken, jag var nere o fiskade havsöring
        för 3 veckor sedan cirka 1 km från mynningen från en bäck, ser till min förargelse att det är 2 båtar som står
        utanför bäcken o fiskar, varav ja ringer polisen o dom säger i sin tur att dom inte kan skicka ut någon bil för det är inget prioriterat.
        ringer då till en fiskevakt ja känner som har hand om motala ström, o han säger att han inte har någon möjlighet att ta sig ut för att kontrollera, o säger åt mig att ringa länstyrelsen, en jävla lördag ska ja ringa till dom? enda man når där då är för fan en dator jävel som ska snacka med än. nej dettta med att folk inte kan vänta till HÖ e lovlig är för jävligt med tanke på att bestånden inte är som den ska...
        Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 305 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art