Tull å Skatt ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tull å Skatt ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tull å Skatt ?

Tja !

Måste man betala tull å skatt avgifter om man beställer några rullar från USA, även om handlaren skickar grejerna som gåva ?

sigpic

Måste och måste, det är väl hur tullen tolkar det hela och hur ofta det kommer paket därifrån?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

när jag köpt av privatpersoner har dem aldrig åkt in i tullen.. me ifrån firmor så åker dem alltid in

Kommentera

En fråga om värdet på paketet helt enkelt, se till att värdet inte överskrider ink frakt ca $60 då kan du hämta ut det utan pålagor i de flesta fall finns metoder för detta, ditt jobb att fundera ut det hela lycka till och good luck mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          En fråga om värdet på paketet helt enkelt, se till att värdet inte överskrider ink frakt ca $60 då kan du hämta ut det utan pålagor i de flesta fall finns metoder för detta, ditt jobb att fundera ut det hela lycka till och good luck mvh
          Tänkte köpa 3st Shimano Baitrunner 6500B rullar ... ca $450 inklusive frakt
          sigpic

Kommentera

Om det skickas med UPS eller FedEx så får du betala moms och tull på värde och frakt vilken summa det än är
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ett tips är att du tar kontakt med tullen och ställer frågan rakt ut: vad får man betala av avgifter när saker skickas till dig som gåva. Säg att du har många vänner runt om i värden som ofta skickar presenter till dig. Ta reda på max-belopp som kan införas i sverige som gåva utan tull och moms. Nånstans har tullen en gräns och den måste du ta reda på.

Som exempel så har jag tagit reda på att här i Norge så kan man få ta imot en gåva från USA för max 1000 NOK, och från Canada max 500 NOK som gåva utan tull och momsavgifter.

Så kolla upp det här med tullen hur det ligger till i Sverige. Kanske annat i Sverige då ni är medlemmar av EU?

mvh
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                Om det skickas med UPS eller FedEx så får du betala moms och tull på värde och frakt vilken summa det än är
                Enig med dig Wreckbender. Har alltid en massa krångel med Fedex p.g.a att dom alltid feldebiterar mig (UPS går ann, men är dyrt). Är det inte en 10-dubbling av värdet så är det tull och moms på 10 kr produkter vilket dom inte skall debitera, helt hopplösa menar jag.

mvh
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                  Som exempel så har jag tagit reda på att här i Norge så kan man få ta imot en gåva från USA för max 1000 NOK, och från Canada max 500 NOK som gåva utan tull och momsavgifter.
                  Lite lustigt att det är olika summor för olika länder, du har inte hört varför det är så?
                  Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                    Enig med dig Wreckbender. Har alltid en massa krångel med Fedex p.g.a att dom alltid feldebiterar mig (UPS går ann, men är dyrt). Är det inte en 10-dubbling av värdet så är det tull och moms på 10 kr produkter vilket dom inte skall debitera, helt hopplösa menar jag.

mvh
                    Ja, jag ger mig fan på att dom stoppar pengarna i egen ficka och staten får aldrig någon redovisning av vad dom tagit in i avgifter som är tull och moms på fakturan. Kanske något för Ashberg och Insider att kolla upp
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 092 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art