Ett organiserat "lådsystem" i hyllor, enklast att hitta och smidiast enligt mig. Spöna hängs ju enklast utmed väggar och i taket/n.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Förvaring av fiskeprylar?
Collapse
X
-
Jag har spöna precis som rospigg i taket i klädkammaren. Har surrat fast dem med ståltråd i nåra plankor som går i taket så det är rätt lätt att ta nerom när man behöver. Under taket har jag satt upp hyllor där det var en 80 cm outnyttjad vägg, där förvarar jag drag/beten och sånt. Overaller, vadare, stövlar å sån skit har jag blitt tvungen att förpassa till källaren.
Det är svårt som attans med förvaring, jag har som tur var skitlite pengar för tillfället så högen växer inte så fort :-)När drar vi?
Kommentera
-
Jag hyrde ett garage och la alla mina prylar i ,300kr i månaden är inte så farligt för 7*3m+ finns ju utrymme både för blygjutning och boilie tillverkning.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Konkwista Visa inläggJag hyrde ett garage och la alla mina prylar i ,300kr i månaden är inte så farligt för 7*3m+ finns ju utrymme både för blygjutning och boilie tillverkning.
Lite omorganisering och omplanering av garderobsutrymmen, lite nya vägghyllor och kanske någon extra garderob så löser det sig nog...
Nu inleds planeringsstadietGädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggJag bor i en 2a. Ena rummet har jag som vardagsrum, andra rummet som sovrum/fiskeförvaringsrum. Det mesta har jag tryckt in i en massa väggarderober. Men en del saker (typ holdalls) står mot väggen i hörnet.
Sen är det ju motorer, gummibåtar, båttillbehör, kärror, stolar, sängar, boiliemixer, tillsatser, partiklar, hinkar, larm, rullar, syrepumpar, betesfisksumpar, diverse tackel och pill... måste nästan göra nån sorts förteckning först så man kan planera vart allt ska vara.
Kanske en predatorgarderob, en metegarderob, en karpgarderob, en ismetegarderob, en tillbehörsgarderob, en båttillbehörsgarderob... ja nåt sånt blir det nogSenast ändrad av grindpalm; 2007-11-28, 15:13.Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grindpalm Visa inläggLåter logiskt, men jag har svårt att koncentrera allt i ett rum så det måste liksom spridas lite i varje rum
Sen är det ju motorer, gummibåtar, båttillbehör, kärror, stolar, sängar, boiliemixer, tillsatser, partiklar, hinkar, larm, rullar, syrepumpar, betesfisksumpar, diverse tackel och pill... måste nästan göra nån sorts förteckning första så man kan planera vart allt ska vara.
Kanske en predatorgarderob, en metegarderob, en karpgarderob, en tillbehörsgarderob, en båttillbehörsgarderob... ja nåt sånt blir det nog
Alltså, har man space, så kan man lösa det hur man vill. Det är ju bara att tillägna utrymmet sina fiskesaker så att säga. Har man dåligt med space så är det knivigare. Jag har en liten förvaringsmöjlighet i källaren med. Tänkte bära ner fodermajset där i höstas men jag la in det i garderoben ist.
Jag har inte så mkt mäsk osv kvar när sässongen är slut. Vilket kanske kan vara något att tänka på. Mäska slut det mesta innan säss. är över köp nytt till sen vinter/vår. Gummibåtar osv är ju svårare alltså. det tar ju mkt plats. Det hade du nästan behövt ett speciellt rum till sånt. Eller om källaren är säker. Jag vågar personligen inte lägga något av större värde i källaren. Av rädsla för stöld, brand, eller att råttor eller nått ska tugga sönder något. (händer faktiskt)
Men... bränn så mkt mäsk du kan innan vintern. så har du en del borta iallaf. Sen kan du ju alltid försöka ha det som du inte kan stuva undan, så att det inte ser så stökigt och farligt ut. Ha allt i stora snygga väskor. Kanske det man ska ha en monsterbag till :P (?)
Min karpstol har jag i vardagsrummet :P används flitigt
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 128 visningar
1 gilla
|