Förvaring av fiskeprylar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förvaring av fiskeprylar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett organiserat "lådsystem" i hyllor, enklast att hitta och smidiast enligt mig. Spöna hängs ju enklast utmed väggar och i taket/n.
    sigpic

Kommentera

Jag har spöna precis som rospigg i taket i klädkammaren. Har surrat fast dem med ståltråd i nåra plankor som går i taket så det är rätt lätt att ta nerom när man behöver. Under taket har jag satt upp hyllor där det var en 80 cm outnyttjad vägg, där förvarar jag drag/beten och sånt. Overaller, vadare, stövlar å sån skit har jag blitt tvungen att förpassa till källaren.

Det är svårt som attans med förvaring, jag har som tur var skitlite pengar för tillfället så högen växer inte så fort :-)
      När drar vi?

Kommentera

Jag hyrde ett garage och la alla mina prylar i ,300kr i månaden är inte så farligt för 7*3m+ finns ju utrymme både för blygjutning och boilie tillverkning.
        www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Konkwista Visa inlägg
          Jag hyrde ett garage och la alla mina prylar i ,300kr i månaden är inte så farligt för 7*3m+ finns ju utrymme både för blygjutning och boilie tillverkning.
          Bra idé, men då ska det helst finnas något i närområdet och tyvärr finns nog inte den möjligheten här...

Lite omorganisering och omplanering av garderobsutrymmen, lite nya vägghyllor och kanske någon extra garderob så löser det sig nog...

Nu inleds planeringsstadiet
          Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Jag bor i en 2a. Ena rummet har jag som vardagsrum, andra rummet som sovrum/fiskeförvaringsrum. Det mesta har jag tryckt in i en massa väggarderober. Men en del saker (typ holdalls) står mot väggen i hörnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              Jag bor i en 2a. Ena rummet har jag som vardagsrum, andra rummet som sovrum/fiskeförvaringsrum. Det mesta har jag tryckt in i en massa väggarderober. Men en del saker (typ holdalls) står mot väggen i hörnet.
              Låter logiskt, men jag har svårt att koncentrera allt i ett rum så det måste liksom spridas lite i varje rum

Sen är det ju motorer, gummibåtar, båttillbehör, kärror, stolar, sängar, boiliemixer, tillsatser, partiklar, hinkar, larm, rullar, syrepumpar, betesfisksumpar, diverse tackel och pill... måste nästan göra nån sorts förteckning först så man kan planera vart allt ska vara.

Kanske en predatorgarderob, en metegarderob, en karpgarderob, en ismetegarderob, en tillbehörsgarderob, en båttillbehörsgarderob... ja nåt sånt blir det nog
              Senast ändrad av grindpalm; 2007-11-28, 15:13.
              Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
                Låter logiskt, men jag har svårt att koncentrera allt i ett rum så det måste liksom spridas lite i varje rum

Sen är det ju motorer, gummibåtar, båttillbehör, kärror, stolar, sängar, boiliemixer, tillsatser, partiklar, hinkar, larm, rullar, syrepumpar, betesfisksumpar, diverse tackel och pill... måste nästan göra nån sorts förteckning första så man kan planera vart allt ska vara.

Kanske en predatorgarderob, en metegarderob, en karpgarderob, en tillbehörsgarderob, en båttillbehörsgarderob... ja nåt sånt blir det nog

Alltså, har man space, så kan man lösa det hur man vill. Det är ju bara att tillägna utrymmet sina fiskesaker så att säga. Har man dåligt med space så är det knivigare. Jag har en liten förvaringsmöjlighet i källaren med. Tänkte bära ner fodermajset där i höstas men jag la in det i garderoben ist.

Jag har inte så mkt mäsk osv kvar när sässongen är slut. Vilket kanske kan vara något att tänka på. Mäska slut det mesta innan säss. är över köp nytt till sen vinter/vår. Gummibåtar osv är ju svårare alltså. det tar ju mkt plats. Det hade du nästan behövt ett speciellt rum till sånt. Eller om källaren är säker. Jag vågar personligen inte lägga något av större värde i källaren. Av rädsla för stöld, brand, eller att råttor eller nått ska tugga sönder något. (händer faktiskt)

Men... bränn så mkt mäsk du kan innan vintern. så har du en del borta iallaf. Sen kan du ju alltid försöka ha det som du inte kan stuva undan, så att det inte ser så stökigt och farligt ut. Ha allt i stora snygga väskor. Kanske det man ska ha en monsterbag till :P (?)

Min karpstol har jag i vardagsrummet :P används flitigt

Kommentera

Jag lägger ett bud på dina 13" beleivers så löser vi problemet

Kommentera

Hör av dej till äntligen hemma eller något liknande de kommer säkert med en superlösning!!!!!!!!
                    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
                    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 128 visningar