Posta fiskerapporter från mobilen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Posta fiskerapporter från mobilen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Bergman
    Hmm, verkar kunna bli lite problem med att få scriptet att veta vilken avsändare meddelandet kommer ifrån. Problem är till för att lösas iofs ...
    har du jobbat nåt mer på detta?
    jag ska ju ut och fiska ikväll. vill ju kunna dela med mig av det roliga då

/Lelle

Kommentera

Nix, har inte hunnit kika på det ännu men det finns med i "To Do"-listan.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

OK. hör av dig om du vill ha hjälp med något som du tror jag kan hjälpa till med.
        verkar som en rolig funktion på en sida som är kanon och kan bli väldigt mycke bättre bara fler folk hittar hit.

en OT fråga:
        Funderat på att göra någon reklam för sidan på något sätt? jag surfade runt massor på fiskesidor för att leta en vettig innan jag råkade hamna på denna.. tänk vad jag hade sparat tid om jag vetat om denhär från början

/Lelle

Kommentera

Reklam för sidan vore trevligt. Jag ska försöka fixa fram bra banners som folk kan lägga på sina hemsidor först och främst. Iom att jag driver sidan helt ideellt så har jag inte råd att betala för att göra reklam. När jag får lite tid över ska jag dock gå igenom funktionerna och göra dom bättre ... posta gärna förslag under "Brainstorm"-tråden.

Kommentera

bergman

tjena

har fidlat lite med
            http://dumle.oderland.com/~exhale/ och snart e det helt igång så då kommer någon form av sms/email via mobil tjänt att fixas skulle vara najs om ud hör av dig hur du vill att det ska länkas ihop med din för det blir en fristående modul .. då jag orkar sätat mig in i hur detta forum fungerar.

BTW
            http://hangover.karbyhemmet.se <--- tyck till mitt senaste proj

PEACE

Coffe
            Har inte gjort någon fiske site å varför göra en när fiskesnack.com finns.

annars gör jag

exhale.se
            hangover.exhale.se

( 2 olika site´s )

Kommentera

Coffe, låter lysande att du kikar lite i förväg nu när jag inte har så mycket tid över för tillfället. Frågan är om man ska ha en forumskategori för "Liverapporter" där man har en funktion för att posta nya trådar via mobilen. Att ordna till en svarsfunktion till befintliga trådar blir nog svårare tyvärr ... iom att alla trådar har ett ID tex threadid=5523 och sedan har varje post ett postid=22554 tex ... blir svårt att veta vad man ska skicka med i SMS-et/mailet.

Vad man behöver är en funktion som omvandlar inkommande mail/sms till en tråd. Scriptet som används för att skapa trådar är newthread.php?action=newthread&forumid=8 ... men jag måste luska lite mer detaljerad info innan jag kan börja med det hela. Badrummet bara måste bli "klart" innan Lördag då jag ska ha kräftskiva hemma så jag vet inte när jag hinner ...

Kommentera

VM i trådlyftning

Det har gått lite tid sedan detta förslag lades och numera har lite fler kameratelefoner också. Det hade ju onekligen varit tufft att kunna skicka ett e-mail/MMS med en bild på fisken, en fin vy eller liknande och när man kommer hem så är den redan kommenterad.

Detta kom jag när jag läste tråden på nytt...

MMS-tjänst är kanske lite dyrt att ordna, men e-mail är ju inte svårt. Moderatorerna kan ha en gemensam inbox där de lite då och då kollar på bilder/texter och placerar dem i galleriet/fiskerapporter. Medlemmar som vill ha denna möjligheten skulle kunna ge sin avsändaradress (e-post alltså) som moderatorerna har på en lista i sitt administrationsforum. När någon vill vara med på listan så skapar moderatorerna en ny användare med ett tillägg i namnet (t ex "Andreas-mobil" i mitt fall). Till alla dessa användarkonton kan ni ju ha samma lösenord för att göra det enkelt.

Sannolikt lär det ju inte rasa in mail varenda dag, så speciellt mycket extraarbete blir det nog inte.

Som sagt.. detta är bara någonting jag kom på just nu så det är lite ogenomtänkt.
                Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 274 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art