TIPS! Billig kontursåg från ClasOhlson - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TIPS! Billig kontursåg från ClasOhlson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av phal Visa inlägg
    He he.. En CNC-fräs är aldrig fel
    Nej alla blir lika,,,,,smidigt

Kommentera

Bok är problematiskt med sticksåg. Till en del sticksågar finns det specialblad för lite hårdare träslag. Hastigheten och bladets svängning är också en faktor. Kolla med återförsäljaren! Tror nog att en lite dyrare maskin klarar mer än budget varianterna.

Jag kör med bandsåg för då kan man såga ut 5-7 beten åt gången men då använder jag furu vilket inte innebär några problem. Jag har ett proffsknep( lärt av en gammal mäster) där jag stackar brädorna på varandra och sedan bara matar på. Detta innebär att jag slipper stå och såga en och en vilket är extremt själsdödande. Själsdödande verksamhet skall man undvika om möjligt.

Ursprungligen postat av piscatus Visa inlägg
      Jag har provat med en vanlig sticksåg men när det gäller Bok så svänger även bladet ut på denna, det kanske beror på vad för sticksåg man har? Att såga rakt innebär ofta inga problem men när man ska göra större svängar som till magen tex så blir det ofta snett sågat, vad för såg kör du med Jaraal en hobbymaskin eller lite dyrare?

Kommentera

någon som fått den än och provat?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jaraal Visa inlägg
          Bok är problematiskt med sticksåg. Till en del sticksågar finns det specialblad för lite hårdare träslag. Hastigheten och bladets svängning är också en faktor. Kolla med återförsäljaren! Tror nog att en lite dyrare maskin klarar mer än budget varianterna.

Jag kör med bandsåg för då kan man såga ut 5-7 beten åt gången men då använder jag furu vilket inte innebär några problem. Jag har ett proffsknep( lärt av en gammal mäster) där jag stackar brädorna på varandra och sedan bara matar på. Detta innebär att jag slipper stå och såga en och en vilket är extremt själsdödande. Själsdödande verksamhet skall man undvika om möjligt.
          Bandsågen är oerhört smidig, sågar 100st på kort tid och det blir aldrig "snett".
          sigpic

Kommentera

fick min idag och testade lite smått, verkar vara jävligt klent sågblad.. får se när det behöver bytas
            här är bild iaf: http://www.fuskbugg.se/pub/misc/20071114922.jpg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 117 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art